Stary Lev Logo
На жаль, нічого не вдалось знайти за вашим запитом.
wishlist
Stary Lev Logo
На жаль, нічого не вдалось знайти за вашим запитом.

Чи робить читання нас розумнішими?
Random
Ден Герлі – американський науковий журналіст та письменник – кілька років досліджував тему інтелекту, спілкувався з психологами та нейрофізіологами з усього світу та врешті вибудував теорію, як стати розумнішим. В одній зі своїх статей він проводить взаємозв’язки між інтелектом і читанням.
 
 
«Хоча ніхто не називав читання «новим» способом поліпшення розумових здібностей, останні наукові дослідження підтвердили, що читання і інтелект є дуже близькими, майже симбіотичними», – каже Герлі. На прикладі низки наукових праць він стверджує, що люди, котрі читають багато, мають значно вищий рівень інтелекту, краще сприймають інформацію та розуміють навколишніх.
 
Герлі виділяє три види інтелекту, визначених психологами, і кожен з них узалежнений тією чи іншою мірою від читання. «Кристалізований інтелект» – сукупність знань і навичок, набутих під час соціалізації, наприклад, їзда на велосипеді чи знання іноземної мови, та здатність їх використовувати. «Коли ви вчитеся їздити на велосипеді або дізнаєтесь ім'я нового друга, ви отримуєте не просто інформацію, а й потенційно корисні знання, які в сукупності формують здатність орієнтуватися і процвітати у світі, – пише журналіст. – Читання збільшує «кристалізований інтелект». Це пояснює, чому деякі тести IQ містять питання на словниковий запас».
 
Так званий «рухомий інтелект» – вміння орієнтуватися у нових ситуаціях, вирішувати проблеми та знаходити зв`язки, опираючись не на попередній досвід, а на логічне мислення, – теж взаємопов`язаний з читанням. Книги вчать нас знаходити рішення у проблемних ситуаціях, бачити неочевидне, прогнозувати тощо. Натомість вищий інтелект дозволяє краще розуміти прочитане, читати «між рядків». Це підтверджує дослідження «робочої пам`яті» (здатності тримати в голові багато різної інформації) Джейсона Чейна з Університету Темпл у Філадельфії (США).
 
Залежність від читання третього типу інтелекту – «емоційного» – доводить недавнє дослідження, проведене у Нью-Йорку. Результати спостереження Девіда Кідда та Емануеле Кастано свідчать, що читання художньої літератури приводить до більш високої продуктивності емоційного і когнітивного станів людини. Відповідно покращує розуміння й сприйняття інших. При цьому читання романів, наприклад, є більш ефективним, ніж фантастики або наукових праць.
 

Коментарі

Щоб залишити коментар, необхідно

imageimage