Stary Lev Logo
На жаль, нічого не вдалось знайти за вашим запитом.
wishlist
Stary Lev Logo
На жаль, нічого не вдалось знайти за вашим запитом.

Слухання аудіокниг більш ефективне, ніж перегляд екранізацій, – вчені
Аудіокниги є для слухачів більш емоційно привабливими, ніж телебачення та кіно, навіть якщо вони цього не усвідомлюєте, – стверджують результати нового дослідження.
 
 
Спостереження, проведене вченими Університетського коледжу Лондона (Велика Британія) на чолі з психологом Джозефом Девліном, показало, що читання книжок та навіть їхнє прослуховування провокує фізіологічні зміни в організмі читача, зокрема збільшення частоти серцебиття і температури тіла.
 
Під час експерименту дослідники стежили за 103 учасниками різного віку, поки ті слухати різноманітні аудіокниги, а потім дивилися ті ж епізоди у кіно- та телеадаптаціях книжки. Серед творів, що обрали для експерименту, були й уривки з «Гри престолів» Джорджа Мартіна, і з «Дівчини в потягу» Поли Гоукінз та фрагменти з їхніх популярних екранізацій. Згодом учасники спостереження порівняли свої відчуття під час одного та іншого процесів, а вчені – фізіологічні реакції респондентів.
 
Дослідники виявили, що емоційно-фізіологічна реакція в учасників спостереження була сильнішою під час слухання аудіокниг, ніж під час перегляду відеоматеріалів. Такі самі тенденції були виявлені в учасників різного віку, з різними демографічними характеристиками та при слухані й перегляді різних творів. Під час слухання аудіматеріалів, частота серцебиття була на близько два удари за хвилину швидшою, ніж при перегляді відео, температура тіла вищою на два градуси, а шкіра більш провідною.
 
При цьому, як зазначають самі учасники експерименту, вони навіть не зрозуміли, що їхні реакції були настільки сильними. Вони вважали, що більш активні в перегляді відео, ніж при слухані аудіокнижок, натомість їхні фізіологічні сигнали свідчили про протилежне.  Вчені вважають, що це пов’язано з тим, що респонденти активніше задіюють уяву, сприймаючи лише звук без зображення.
  
 

Коментарі

Щоб залишити коментар, необхідно

imageimage