Сім книг про бізнес, варті витраченого на них часу
Мислителі і підприємці, на яких рівняються мільйони, діляться секретами успіху.
Роман Повзик, Новое время
Реалізація будь-якого проекту – дорога з помилок і досягнень. І перших буде трохи менше, якщо вчитися з чужого досвіду. Одна з найкращих можливостей для цього – книги. За кілька годин вони дають висновки, на які авторам знадобилися роки роботи.
Дуглас Кларк
“Alibaba: Дім, який збудував Джек Ма”
Про що книга?
Alibaba – одна з найбільших платформ онлайн-торгівлі у світі. 15 років знадобилося її засновнику Джеку Ма, щоб стати повноцінним Amazon і відкрити для китайських підприємців інтернет.
Книга розповідає як про біографію одного з найуспішніших підприємців світу, так і про розвиток бізнес-середовища у Китаї. Це історія про попелюшку – звичайного вчителя, який став мільярдером. Але навіть йому доводиться зважати на уряд країни, де він живе.
Чому варто прочитати?
Книга показує силу платформ, які об’єднують людей, задовольняючи їхні потреби. Це книга про наполегливість і вміння вчасно побачити перспективи нових технологій. Це історія про вдачу, помножену на трудолюбство і бажання бути попереду.
Пітер Тіль
“Від нуля до одиниці”
Про що книга?
Це нотатки з курсу лекцій у Стенфордському університеті одного з найвідоміших технологічних інвесторів Пітера Тіля. Чоловік, без якого ми б не дізналися про Facebook, пояснює, чому варто прагнути до творчої монополії, а не конкуренції, та ділиться знаннями, необхідними для створення стартапу.
Лекції датовані 2012 роком, проте багато прикладів та ідей Тіля ще довго не втрачатимуть актуальності.
Чому варто прочитати?
Книга, видана “Нашим Форматом”, – це збірник інформації, за яку студенти Стенфорду платили десятки тисяч доларів. Тут досвід одного з ключових підприємців Кремнієвої долини і колеги Ілона Маска. І якщо це не мотивує прочитати “Від нуля до одиниці” – то що взагалі мотивує?
Патрік Кларк
“Стратегії і тактики комунікації, або Як знайти спільну мову з кожним”
Про що книга?
Автор ділиться порадами, як краще спілкуватися з родиною, друзями, колегами, партнерами. Не чекайте зовсім несподіваних лайфхаків: мова йде про вміння робити компліменти, планувати початок та кінець розмови, використовувати гумор, вести суперечки.
Чому варто прочитати?
Правильна комунікація – одна з умов успіху. Що більше нас оточують технології, то складніше спілкуватися наживо – мало часу для роздумів, на відміну від месенджерів, коментарів та електронної пошти.
Патрік Кларк вчить мистецтву побудови репутації у сфері, де не вигадали чат-ботів і штучного інтелекту – офлайн-комунікації. А вона завжди в ціні.
Дафф Макдональд
“The Firm. Історія компанії McKinsey і її таємного впливу на американський бізнес”
Про що книга?
Компанія McKinsey має репутацію найкращих консультантів у сфері фінансових послуг. Автор інтерв’ював колишніх і теперішніх працівників, дослідив майже столітню історію фірми, щоб побачити, як вона вплинула не тільки на американський, але й міжнародний бізнес.
Макдональд показує, що будь-яка організація, – це, передусім, люди зі своїм баченням і переконаннями.
Чому варто прочитати?
Книга дає розуміння того, як складно керувати величезною структурою з філіалами у різних країнах. Вона показує: навіть ті, хто вчить долати проблеми, самі неодмінно з ними стикаються. Для людей, які працюють у консалтингу, “The Firm” читатиметься, як трилер.
Філіп Котлер і Хермаван Картаджайя
“Маркетинг 3.0. Від продуктів до споживачів і далі – до людської душі”
Про що книга?
Автори знайомлять із концепцією “Маркетингу 3.0”. Якщо раніше об’єктом цієї науки був продукт, а згодом – споживач, то нині ключ успіху компаній – загальнолюдські цінності.
Чому варто прочитати?
Котлер і Картаджайя не просто розповідають, що компаніям потрібно робити добро. Книга не містить зайвого моралізаторства. Автори показують, що подолання бідності, покращення екології, боротьба зі смертельними хворобами приносять бізнесу прибуток. “Маркетинг 3.0” – про добро, що є вигідним і для репутації, і для фінансових показників компанії.
А ще, це збірник прикладів тих, кому вдалося застосувати такий маркетинг у бізнесі.
Кардон Грант
“Правило у 10 разів більше”
Про що книга?
Коли ми хочемо чогось досягнути, то ставимо реальні цілі. Натомість автор переконує, що треба призначати планку, яка у 10 разів вища за початкову мету. Але і зусиль заради досягнення потрібно вкласти відповідно.
Чому варто прочитати?
Це мотиватор, який допомагає побачити, де межа нашим мріям. Множення цілей на 10 спочатку лякає. Але допомагає продумати інші шляхи досягнення результату. Не факт, що вдасться досягти такого масштабу. Але навіть якщо результат у 2-3 рази перевищить задумане – це вже значна перемога.
Призначення у книги просте – дати читачу копняка, аби той зрозумів, що саме хоче і чому не приділяє цьому максимум зусиль. А тоді – навчити витиснути із себе максимум можливостей.
Про що книга?
Мей Голланд починає працювати у технологічній корпорації “Сфера” (щось на зразок об’єднаних Google і Facebook). Поступово піднімаючись кар’єрними щаблями, дівчина стає однією з наймедійніших особистостей світу. У той же час і компанія, частиною якої вона є, стає джерелом небаченої могутності.
Чому варто прочитати?
Це єдина художня книга у цьому списку. Завдяки “Видавництву Старого Лева” з минулого року її можна прочитати українською. Тут можна прочитати про побудову бізнес-процесів, клієнтоорієнтованість, навчання новачків. Також книга вражає продуманою корпоративною культурою – внутрішня соцмережа, індексація активності, збори для демонстрації нових продуктів. Аж до того, що починаєш вірити в існування компанії.
***
Бізнес-література розкриває думки людей, з якими немає шансу зустрітися наживо. Відмовитися від такої можливості було б, щонайменше, недоцільно.
Наш успіх визначає середовище людей, у якому ми перебуваємо більшу частину часу. То чому б не додати сюди мислителів і підприємців, на яких рівняються мільйони?
Коментарі
Щоб залишити коментар, необхідно