"На жаль нічого не вдалось знайти за вашим запитом."
"На жаль нічого не вдалось знайти за вашим запитом."

Що читати в жовтні: 5 нових книжок
Історія фотографії, українські логотипи 1960-1980-х, комікс про незрячого супергероя та культура Латинської Америки – найцікавіші книжки, які ми читатимемо в жовтні.
 
 
ЗНАК. Українські товарні знаки 1960–1980. У,Н,А колектив IST Publishing
 
Колектив У,Н,А – це об’єднання, зосереджене на дослідницько-кураторських практиках у графічному дизайні. До складу входять українські дизайнерки багатьох видань та мистецьких каталогів: Уляна Биченкова, Ніка Кудінова та Альона Соломадіна. Історія цієї дебютної книжки почалась ще 2017 року, коли У,Н,А колектив координував виставку “Знак. Українські товарні знаки 1960–80” у Малій галереї Мистецького Арсеналу. На жаль, більшість логотипів зникли разом із радянськими підприємствами. Тому дослідження, які проводять авторки книжки, вкрай нагальні для осмислення історії графічного дизайну другої половини XX століття, а також розвитку сучасних практик. У книжці співіснують два наративи – візуальний та текстуальний, які розкривають обрану тему в ширшій хронологічній перспективі: від аванґарду початку XX століття й до наших днів. Автори текстів: Ольга Гладун, Лія Безсонова, Рокас Суткайтіс, У,Н,А колектив. Книжка вийде українською та англійською мовами.
 
Теорія та історія фотографії. Серія перекладів. Родовід
 
У видавництві "Родовід" вийдуть одразу дві книжки, присвячені історії фотографії: Джеффрі Бетчен "Вогонь бажання: зародження фотографії" та Джон Теґґ "Тягар репрезентації. Есеї про множинність фотографій та історії". Джеффрі Бетчен розглядає процес виникнення фотографії і доводить, що це гібридний медіум, що підлаштовується під форми та функції. Він описує фотографію та її розмаїття в різних культурах та історичних періодах. Джон Теґґ пропонує розглянути ту фотографію, яка не може бути мистецькою: випадкове фото, родинний альбом, документ у судах, госпіталях, поліції та інших державних інститутах, що організовують та контролюють соціум.
 
Тираж закінчився
Ілюстрована історія кіно. Адам Оллсач Бордмен Видавництво Старого Лева
 
Ілюстрована історія кіно на перший погляд здається книжкою для дітей: яскраві ілюстрації та мало тексту. Та насправді, якщо зовсім не розумітись на історії кіно, оцінити її важко. Багато уваги Бордмен приділяє розвитку техніки, камерам, кінотеатрам і обирає найцікавіші деталі. Наприклад, чому мізансцени такі важливі або як відеокасети VHS врятували кіновиробництво. Історія кіно Бордмана не є однобоким поглядом білого чоловіка з західного світу. У книжці він згадує афроамериканського режисера Оскара Мішо, індійського Азіфа Каріма, віддає кілька сторінок Акірі Куросаві і розповідає про монтаж, як можливість для жінок потрапити у велике кіно в 50-х роках. З бонусів: згадка про всіх членів команди, яка працює над створенням та продакшином кіно, і список книжок для фундаментальнішого ознайомлення з історією кіно.
 
Blindman. Володимир Гавриш, Андрій Беницьки; IST Publishing
 
Blindman – це перший в Україні комікс для незрячих. У коміксі один герой – Блайдмен: це людина, яка не бачить, але відчуває коливання звукових хвиль, що йдуть зсередини стіни, розходячись по її поверхні. Для графіка Володимира Гавриша і сценариста Андрія Беницького це перший інклюзивний проєкт, створений шрифтом Брайля. Ідея Блайдмена також полягає в тому, що комікс, як медіа, може відійти від сюжетів про супергероїв і зосередитись на житті реальних людей. Блайдмен – це історія про зустріч зі світом і самим собою, автори називають кожну сторінку поезією.
 
Скандал сторіччя. Тексти для газет і журналів (1950 – 1984), Ґабріель Ґарсія Маркес; Видавництво Аннети Антоненко
 
Культовий колумбійський письменник Ґабріель Ґарсія Маркес завжди вважав себе журналістом, а вже тоді письменником. Казав, що журналістика в нього в крові. Тематика п’ятдесяти текстів “Скандалу…” – багатосяжна: від політичних переворотів до розповіді про перукаря президента, від літературщини, привидів минулого й майбутнього та розповіді про те, як пишуть романи, до інсайтів та феномену телепатії. Маркес писав у жанрі “магічного реалізму” і більшість його символів та ключів до відгадки творів криються в історії Латинської Америки. Саме тому варто почитати його тексти для газет і журналів, аби краще зрозуміти реальність країни на іншому континенті.
 
“Знак. Українські товарні знаки 1960-1980”, “Теорія та практика фотографії”, “Блайдмен” та “Скандал сторіччя. Тексти для газет та журналів” виходять за підтримки Українського культурного фонду.
 
 
 

Коментарі

Щоб залишити коментар, необхідно

imageimage