0(800) 501 508
 
Цілодобово
Кошик 0 грн

Новина

по:
В період з:
Що читати, щоб писати краще: 7 книжок для розвитку творчого письма
Коло охочих осягнути таємниці письменницької професії зараз не обмежується письменниками-початківцями, копірайтерами, журналістами, науковцями чи блогерами. Соцмережі створили більший, ніж коли-небудь, попит на вміння писати. Зрештою, бути добрим оповідачем – це хороший бонус для лідерства, для особистого росту, для репутації цікавої та освіченої людини.
 
Олеся Венгринович
 
Пропонована добірка містить путівники з майстерності письма таких форматів:
 
- книжки з вправами та порадами про створення вдалих текстів,
- книжки, що знайомлять із тонкощами теорії,
- особисті історії успіху видатних і популярних авторів, які проводять нам своєрідну екскурсію в закулісся письменництва.
 
Якщо ви понад усе любите розказувати історії і хочете дізнатись, як це робити краще, як вдихнути в кожну з них життя, як вибудувати діалоги, щоб у них завирувала пристрасть, і щоб нанизані в речення слова перетворювали ваших читачів у співучасників розказаної історії, цей матеріл неодмінно стане вам у пригоді.
 
«Пиши сильно. Практичні вправи, поради, теорія» (Pabulum, 2017)
 
У цій книжці зібрані поради успішних українських авторів. Формат воркбука покроково розповідає про основні складові написання художнього твору. Від «як почати?» до вічної теми невловимого натхнення. Кожна тема доповнена теоретичною інформацією, вправами і практичними порадами.
 
Цей путівник для художнього письма створений Litosvita для тих, хто хоче стати письменником. І, за словами засновників освітньої ініціативи, містить цінний досвід їхньої 5-річної діяльності – ключові поради та найцікавіші вправи, відповіді на питання, які найчастіше ставили лекторам, та особисті секрети авторів сучасної української літератури.
 
Все тут, із чистими аркушами для вправ. Беріть і пишіть!
 
Енн Ламотт «Пташка за Пташкою. Порадник з письменництва та життя загалом» (Видавництво "Апріорі", 2018)
 
Книжка написана понад 20 років тому та заснована на письменницькому досвіді авторки. Вона іронізує над своїми сумнівами та очікуваннями, над бажанням швидко прийти до успіху, стати популярною, написати ідеальний твір відразу.
 
Пишучи про своє життя, Енн Ламотт дає читачеві безліч цінних порад. Вона життєствердно та іронічно веде оповідь про дружбу між письменниками, про письменницьке вдосконалення, про вплив особистих історій, творчі пошуки та роль редагування. У період творчого зростання Енн Ламотт пережила багато втрат і довіряє читачеві, як важко було тоді писати і як важливо було все-таки написати. У книжці окреслено багато ключових для письменника проблем: як писати великий текст, де шукати підтримку, як працювати з ідеєю і чого не чекати.
 
Письменниця ділиться, як уявляла собі письменницьку працю, коли була дитиною, як написала свій перший якісний твір і які питання їй задають на семінарах творчого письма. Тож якщо ви хочете дізнатись, як це, бути письменником, відкрийте цю книжку, і Енн Ламотт проведе вас письменницьким «закадром».
 
Ростислав Семків. «Як писали класики» (Pabulum, 2016)
 
Книга літературознавця та критика Ростислава Семківа – це подорож творчими життями відомих письменників та історією літератури ХХ століття.
 
У цьому творчому путівнику автор зібрав 7 потужних харизматичних авторів, яких називає «Клубом сильних авторів». Важко сперечатись, адже у переліку – Агата Крісті, Джордж Орвелл, Рей Бредбері, Мілан Кундера, Курт Воннегут, Варгас Льйоса та Умберто Еко. Розповідь про кожного з них складається із трьох частин:
 
- біографічний нарис, у якому читач знайомиться із ключовими подіями в житті автора;
нарис про творчий шлях;
аналіз основних механізмів творчості та перелік рецептів від «сильного автора» (якщо вірити Тоні Бюзену, автору книги «10 способів розвитку креативності», методика і є чарівною паличкою таланту).
 
Цей путівник у творчість написаний в доброзичливо-іронічному стилі. Книжка містить есеї та замітки, схожі на короткий конспект. Автори постають перед читачем у всій своїй потужності: трагічно-загадкова Королева детективів Агата Крісті, автор «великого брата» Джордж Орвелл, мрійник Рей Бредбері, який вважає своєю освітою бібліотеку, нарцис Кундера з його тонкими (наче мереживними) жіночими образами, скептик Воннегут, експериментатор Льйоса та доктор іронічного детективу Умберто Еко. Їхні погляди, поради та думки щодо письма часто перетинаються, інколи розходяться чи повторюються, сформульовані по-іншому.
 
 
Кожен есей містить, окрім інформації про автора, його індивідуальні знахідки. Прочитавши книжку, ви дізнаєтесь про те, що детектив може стати класикою, а науковець може написати розважальний детектив, який розійдеться мільйонним тиражем. Цей путівник до секретів та особливостей художньої творчості добре читати разом із книжками згаданих у ній авторів. Таке читання додасть об’ємності картині та допоможе відстежити застосування їхніх методик на практиці.
 
Стівен Кінг «Про письменство. Мемуари про ремесло» (КСД, 2017, пер. Дмитро Шостак)
 
Цю книжку варто прочитати вже тому, що її написав «Король жахів». Але, якщо це для вас не аргумент, Кінг – це автор, книжки якого розійшлись сумарним тиражем майже 350 мільйонів примірників.
 
Мемуари про ремесло розповідають про життєві драми Стівена Кінга, про його дитинство та хвороби. І в якийсь момент здається, що він занурюється в спогади, забуваючи, для чого пише цю книгу, але це ненадовго. Він повертається і дає поради письменникам-початківцям. Іронічні та саркастичні.
 
Кінг ділиться історіями про творчу впевненість, про вимогливість і дисципліну, про цілеспрямованість. Та першочерговими для майбутніх авторів вважає граматику та багатство лексики. А ще просить авторів не ускладнювати власне письмо важкими словесними конструкціями. І дає найважливішу пораду: «Багато читати і багато писати».
 
 
Джулія Кемерон «Шлях митця» (Видавництво Старого Лева, 2017, пер. Тетяна Савчинська)
 
Ніхто не вічний, ніщо не вічне. А також не нове. Джулія Кемерон робить майже неможливе. Вона розповідає мені про мене. І ця фраза «мені про мене» – не моя. Багато людей, прочитавши цю книжку, сказали: «О, вона розповіла мені про мене».
 
Джулія розповідає про творчий шлях митця. І робить це на прохання своїх друзів, яким її поради вже стали у пригоді. «Шлях митця» – це практичний 12-тижневий курс для творчих особистостей. Ця книжка допомогла багатьом людям передусім знайти себе, виокремитись зі стереотипів, сумнівів та очікувань і почати творити. У книжці йдеться про основні принципи творчості та перепони, які трапляються митцям у на шляху їхнього творчого забігу.
 
Міні-курс спрямований на щоденні заняття творчістю. Це і ранкові сторінки, і робота з критикою, із силою, з духовністю, із скептицизмом, страхом. Ця книжка – провідник для тих, хто не знає, чи варто йому продовжувати творити. Цикл занять та ведення записів спрямований на відкриття своїх монстрів та творчих потреб.
 
Що цікаво, цю книжку краще читати групою і так само виконувати завдання. Цей підхід дасть можливість не лише мотивувати себе дійти до завершення, але й дасть коло однодумців, які будуть розуміти, що з тобою відбувається і про яку синхронність йдеться.
 
Джулія Кемерон попереджає, що, швидше за все, ваш скептик буде з вами боротися і називатиме це все дитячими забавками. Але пригода, в яку запрошує вирушити ця книжка, варта боротьби із десятками скептиків. 
 
Роберт Маккі «Диалог. Искусство слова для писателей, сценаристов и драматургов» (Альпина Паблишер, 2016)
 
Важко собі уявити людину, яка може більше і краще розповісти про мистецтво діалогу, монологу та побудови сцени, ніж Роберт Маккі, викладач сценарної майстерності у Голівуді. Попередня його книжка «Історія на мільйон» розійшлась мільйонними тиражами і зараз добре продається. Але «Історія» розрахована більше на кіномитців, тоді як «Діалоги» на більш широку сферу охочих писати.
 
Ця книжка містить інформацію про роль діалогу в художньому творі, про функції монологу та художню виразність сказаного. Читаючи її, ви зможете дізнатись, які можливості дає вдало побудований діалог і як мова, якою ви наділяєте своїх персонажів, здатна розкрити їхні мотиви і навіть пережиті драми.
 
Роберт Маккі крок за кроком веде свого читача різними типами діалогів: розмова з собою, з іншою людиною, розмова з глядачем. Ви з’ясуєте, як діалог передає наміри та бажання, дізнаєтесь, як діяти словом, ознайомитесь із словесною виразністю. Окремо автор звертає увагу на особливості ведення оповіді від першої, другої і третьої особи, згадуючи паралельно, які можливості дають ті чи інші інструменти діалогу.
 
Вільям Зінссер «Текст-пекс-шмекс. Магія переконливих текстів» (Наш формат, 2018, пер. Дмитро Кожедуб)
 
Перше видання цієї книжки було здійснене у 1976 р і розійшлось мільйонним тиражем. Протягом усього цього часу книжка доповнювалась і актуалізувалась відповідно до вимог часу. Зінссер написав цю книжку, коли вирішив зібрати весь свій досвід викладача документальної прози і перетворити свої знання на книжку.
 
Це універсальний путівник з написання текстів. Він містить практичні поради для створення різноманітних текстів: від дорожніх нотаток до заміток про мистецтво. Окрім порад, як створювати тексти, автор акцентує увагу на різних нюансах, які допоможуть оживити текст, виробити свій стиль та голос.
 
Читання цієї книжки рекомендую поєднувати із застосуванням порад, таким чином ви зможете протестувати на своєму письмі силу досвіду, тривалістю в 40 років.
 
Вам може бути цікаво
Марія Титаренко: «Діти нас навчають. Навіть більше, ніж ми їх».
«Дівчина Онлайн» Зої Заґґ: уривок із книжки
Ми всіх тут знаємо: п’ять поетичних книжок «непоетичного» 2019-го
МВА за 10 днів
Сільбіґер Стівен
Виходить кулінарний записник за мотивами роману «Фелікс Австрія» та фільму «Віддана»
stary_lev Стежити
дописів читачів