Forbes представляє ТОП-20 українських видавничих брендів. До нього увійшли найбільш ринково орієнтовані книжкові видавці, які активно стимулюють читацький попит на книги своїх авторів.
Будь-яка діяльність, пов'язана з книгами, асоціюється з духовним та інтелектуальним боком життя суспільства. В Україні вона практично не асоціюється з отриманням прибутку і високих доходів. Так склалося ще з радянських часів. Довгі роки вважалося або аморальним, або нереальним прагнути заробляти на книгах. Але за останній рік ситуація значно змінилася.
Україна активно позбувається спадщини і стереотипів радянського минулого. Економіка країни трансформується у бік розвинених ринків. А українські книговидавці в нестабільних умовах змогли не просто вижити, але й голосно про себе заявити, вийшовши з тіні після виходу з ринку російських конкурентів.
Але вони ще не готові відкрито обговорювати результати своєї комерційної діяльності, необхідні для незалежного аналізу тенденцій у вітчизняному видавничому бізнесі та для оцінки його інвестиційної привабливості. Публічність і прозорість ще не стали візитною карткою в цьому ринковому сегменті, пошук фінансової інформації виявився вельми ускладненим. «Ми не проти відкрити свої дані, секретів у нашому бізнесі немає. Але не хочемо стати білими воронами на тлі інших колег, які вирішать вчинити інакше», − так у спілкуванні з Forbes багато книговидавців пояснювали своє рішення не оприлюднювати відомості про виторг і обороти.
Труднощі також виникли при пошуку статистичної інформації про діяльність книжкових видавництв. Даних у цій галузі, які б дозволили оцінити її стан, Держстат не збирає. А Книжкова палата ім. Федорова за підсумками минулого року ці дані бере у видавництв не раніше кінця I кварталу нового року. Йдеться про кількість випущених найменувань і загального накладу всіх виданих книжок. Як з'ясувалося в ході дослідження, ці дані не завжди відповідають тим цифрам, які можуть оприлюднити самі видавництва.
Тому в процесі підготовки даного рейтингу Forbes змінив методику. Ми відійшли від традиційної оцінки діяльності компаній, заснованої на зіставленні комерційних результатів, і звернули увагу на якість маркетингу книговидавців. Це дозволило визначити, хто з них найбільше сконцентрований на просуванні власної продукції та завоюванні покупців, щоб наростити продажі і, відповідно, отримати найбільшу віддачу від вкладень у бізнес. Закони комерції в конкурентних ринкових умовах для таких видавців − не порожній звук. Вони орієнтовані на створення свого унікального книжкового бренду і підвищення його вартості, що сприяє еволюції ринку і його виходу на більш цивілізований рівень.
Місце | Видавництво | Позиція в категорії «Згадуваність у медіа» (кількість згадувань) | Позиція в категорії «Якість» (сума балів) | Позиція в категорії «Популярність» (сума балів) | Сума позицій |
1 | «Видавництво Старого Лева» | 1 (1640) | 2 (46) | 3 (40) | 6 |
2 | «Фоліо» | 2 (1125) | 5 (17) | 2 (47) | 9 |
3 | «А-ба-ба-га-ла-ма-га» | 4 (529) | 1 (47) | 4 (39) | 9 |
4 | «Клуб сімейного дозвілля» | 3 (671) | 11,5 (8) | 1 (51) | 15,5 |
5 | «Дух і літера» | 6 (384) | 4 (21) | 9 (8) | 19 |
6 | «Видавництво Анетти Антоненко» | 17 (133) | 9,5 (9) | 11,5 (6) | 38 |
7 | «Ярославів Вал» | 11 (225) | 6 (12) | 21,5 (1) | 38,5 |
8 | «Лаурус» | 32 (62) | 3 (44) | 6 (14) | 41 |
9 | «Основи» | 5 (481) | 20,5 (3) | 17,5 (3) | 43 |
10 | «Наш формат» | 19 (129) | 13,5 (7) | 11,5 (6) | 44 |
11 | «Книги ХХІ» | 8 (367) | 13,5 (7) | 23 (0) | 44,5 |
12 | «Віват» | 10 (236) | 15,5 (6) | 20 (2) | 45,5 |
13 | «Темпора» | 9 (242) | 15,5 (6) | 23 (0) | 47,5 |
14 | «Навчальна книга «Богдан» | 12 (223) | 25 (0) | 14,5 (4) | 51,5 |
15 | «Видавництво Жупанського» | 21 (119) | 7,5 (10) | 23 (0) | 51,5 |
16 | «Смолоскип» | 7 (374) | 23 (2) | 21,5 (1) | 51,5 |
17 | «Ранок» | 22 (115) | 25 (0) | 5 (24) | 52 |
18 | «Нора друк» | 13 (197) | 23 (2) | 17,5 (3) | 53,5 |
19 | «Родовід» | 24 (129) | 7,5 (10) | 23 (0) | 54,5 |
20 | «Комора» | 25 (93) | 9,5 (9) | 23 (0) | 57,5
|
«Видавництво Старого Лева»
Загальний тираж в 2014 році: 225 300 примірників
Кількість найменувань, виданих у 2014 році: 129
Найактивніше видавництво українського медіапростору. ВСЛ має найбільшу кількість підписників у Facebook − багато в чому завдяки сайту, який воно веде активніше за інших фігурантів рейтингу. Ресурс наповнюється не тільки публікаціями про новинки видавництва − їх з початку нинішнього року вже понад 70, а й новинами галузі та репортажами з видавничих форумів і виставок в Україні та світі. ВСЛ спеціалізується на дитячій літературі, співпрацює з 90 українськими та зарубіжними ілюстраторами.
Детальніше про інші видавництва за посиланням
Коментарі
Щоб залишити коментар, необхідно