"На жаль нічого не вдалось знайти за вашим запитом."
"На жаль нічого не вдалось знайти за вашим запитом."

Перевантаження книг ілюстраціями заважає дітям вчити нові слова, – вчені
Вчені з Університету Сассекса (Англія) провели нове дослідження, яке показало, що надмірна кількість ілюстрацій у книгах для дошкільнят може негативно плинути на темпи навчання дітей. А саме – швидкість сприйняття та запам`ятовування невідомих раніше слів.
 
 
«На щастя, діти люблять слухати історії, а дорослі їх читати їм.  Але діти, які ще замалі для самостійного читання, не знаю куди дивитися на сторінці, адже вони не слідкують за текстом. Це сильно впливає на те, наскільки добре вони вивчають нові слова з історій», – зазначила співавтор дослідження Зої Флак.
 
Дослідники провели експеримент: вони сформували дві групи 3-річних діток. З малюками першої групи читали книги, в яких на розворотах було розміщено по дві й більше ілюстрації; з другої – книги, на розворотах якої було лише по одному зображенню. Ілюстрації являли собою малюнки різних об`єктів та їх назви, написані нижче. Саме ці назви мали вивчити діти. Спостереження показало, що діти, котрі читали історії лише з однією ілюстрацією, вдвічі швидше вивчали слова, ні ті, які читали книги з двома або більше малюнками.
 
Згодом дослідники закривали рукою написи до ілюстрацій та скеровували погляд дитини на той малюнок, про який йшлося під час читання книги. Виявилося, це допомагає малятам ефективніше вивчати слова, коли на розвороті кілька зображень. «Це говорить про те, що просто спрямовуючи увагу дітей на правильний малюнок, ви допомагає їм зосередитися на потрібних ілюстраціях, і це, в свою чергу, може допомогти їм зосередитися на нових словах», - каже Зої. За словами дослідниці, результати експерименту підтверджують теорію когнітивного навантаження, тобто на навчання впливає складність завдання. Так, надаючи дітям менше інформації одразу або направляючи їх до правильної інформації, ми можемо допомогти їх дізнатися більше нового. Ці результати, вважають вчені, можуть допомогти у розробці нових навчальних матеріалів для підготовки дітей дошкільного віку.
 

Коментарі

Щоб залишити коментар, необхідно

imageimage