0(800) 501 508
 
Цілодобово
Кошик 0 грн

Новина

по:
В період з:
Лекторій для майбутніх ілюстраторів від Старого Лева
Розпочався лекторій для майбутніх ілюстраторів та художників від «Видавництва Старого Лева», який триватиме до п’ятниці, 12 вересня. На лекції вже встигли завітати і студенти з Української академії друкарства, і з Національної академії образотворчого мистецтва і архітектури, й з Львівського державного коледжу декоративного і ужиткового мистецтва імені Івана Труша, долучались і звичайні відвідувачі галереї. Тож такого дощового дня в «Art-e-fakt galereЯ» був справжній аншлаг.
 
Говорили про ілюстрацію в різних контекстах: про робоче місце митця, вибір тексту для ілюстрування, творчий процес, співпрацю видавців з художниками, про поліграфічне втілення, книжкові виставки, міжнародний досвід ілюстрування й мистецтво загалом. Навіть аналізували з присутніми студентами книжкову ілюстрацію на прикладі видань «Видавництва Старого Лева».
 

«Мені дуже подобаються художники, які не малюють сюжет книги, а створюють якусь свою власну історію. З одного боку, я представник видавництва, яке дає простір для творчого польоту, - говорить головний редактор «ВСЛ» Мар’яна Савка. - З іншого боку – я намагаюсь передбачити, як ставитимусь до книги в ролі користувача, чи захочеться мені взяти собі цю книгу. Важливо, щоб ілюстратори зуміли піймати це відчуття, коли книгу хочеться взяти в руки».
 
Ольга Кваша розповіла про роботу над книгою «Зайці в полі варять борщ». «Головне для мене -текст. Якщо він сподобається, я відразу берусь за книгу, - розповідає художниця. - Важливо відчути і автора. Ось вірші Євгена Гуцало до книги «Зайці в полі варять борщ» я пізнала тоді, коли познайомилася з його дорослою поезією, прочитала про нього, побачила його фотографії. І ось, розкриваючи постать автора, я зрозуміла, як це має бути намальовано. Потім побачила, як реагують дітки на вірші, відчула аудиторію. Кожна історія – це спостереження».
 
Творча майстерня «Аґрафка» (Романа Романишин і Андрій Лесів) зосередила свою лекцію на побудові композиційного оформлення книги. «У чому полягає важливість композиційної режисури книги? – говорить Андрій Лесів. - Ілюстрації повинні розповідати вам завершену історію після того, як ви перегорнули, передивилися книгу до кінця. Себто, книга - це не тільки проілюстрований текст. Історія й ілюстрації повинні доповнювати одне одного».
 
   
 
Художники розповіли про роботу над книгами, що вийшли у «Видавництві Старого Лева» за останній рік. Серед них «373» Маріанни Кіяновської, «Гронінгенський рукопис» Ірини Старовойт, «П’ятикнижжя» Грицька Чубая та власну книгу «Антоміми». Кожну прокоментували, розповіли про зародження ідеї оформлення, роботу над ілюстраціями та проблеми, з якими стикалися, творчий процес та історії, які хотіли розповісти своїми картинами. Розкрили й таємниці онлайн-гри за мотивами книги «Антоміми».
 
На завершення наголосили на важливості різноманітних книжкових виставок: «Коли берете участь у виставці, ви не лише даєте можливість людям побачити ваші роботи, але й маєте змогу набратися досвіду у колег, чиї роботи теж представлені».
 
У своїй лекції відома українська художниця Катерина Штанко наголосила на важливості особистості, як основної риси хорошого художника: «Часто постає питання: що головне – форма чи зміст? Тобто, що зображувати чи як зображувати. Але важливе лише те, хто малює. Треба в собі виростити особистість, з власними думками, поглядами. Тоді все вдасться, адже в ілюстрації найголовніше – спосіб мислення художника».
 
Катерина Штанко розповіла і про перші кроки творчого розвитку, який часто починається ще у дитинстві.
 
«Для того, щоб дитина правильно сприймала образотворче мистецтво, треба сформувати її уяву, - говорить ілюстратор. - Я думаю, що книжкова графіка для дітей йде двома паралельними шляхами. По-перше, через силу, простоту, точність, тобто дитина легко засвою зміст творів, тоді книга виходить стильною. Й інший шлях – через асоціацію, уроки культури. Тоді, паралельно зі змістом книги, переданої в ілюстраціях, можна буде знайти багато інших маленьких історій, які художник домилює і відтворює у картині».
 
    
 
Художниця Даша Ракова розповіла про свій досвід та дала кілька порад початківцям, як закріпитися у мистецькому світі: «Художнім мистецтвом потрібно жити, горіти, захоплюватися, щоб вийшло щось хороше, - запевняє художниця. - Обов’язковою якістю художника-початківця є підтримка близьких людей, щоб у вас хтось вірив. Бо можуть казати речі дуже різні, але попри це потрібно вірити в себе, у своє мистецтво. Друге, що потрібно – це портфоліо, навіть якщо воно просто викладене на якомусь ресурсі. Чим більше сайтів, тим краще. Багато хто зможе побачити ваші ілюстрації, ваш стиль, і запропонувати вам роботу. Важливо також вміти відсканувати, почистити роботу. І, найважливіше, – любити свою справу». Серед інших порад – знання іноземних мов, необхідність робити час від часу різні рисунки та ескізи, та спробувати писати різні тексти самому.
 
Вам може бути цікаво
Дитячі суботи у Львові!
Новинка «Куди і звідки» арт-студії «Аґрафка» розповість про рух, мандри та простір
«Я бачу, вас цікавить пітьма» Ілларіона Павлюка. Уривок
Наталя Іваничук про переклад «Ріка» та «До музики»
Куди і звідки
каміньсадліс
stary_lev Стежити
дописів читачів
Коментарі
Вміст цього поля є приватним і не буде доступний широкому загалу.
Опублікувати