Stary Lev Logo
На жаль, нічого не вдалось знайти за вашим запитом.
wishlist
Stary Lev Logo
На жаль, нічого не вдалось знайти за вашим запитом.

Краса та філософія книги від Творчої майстерні «Аґрафка»
У вівторок, 20 лютого, у київській Книгарні «Є» (вул. Лисенка, 3) художники Романа Романишин та Андрій Лесів (Творча майстерні «Аґрафка») презентували свій унікальний диптих «Голосно, тихо, пошепки» та «Я так бачу», який вийшов у «Видавництві Старого Лева». Розпитувала про поняття бачення та краси, філософію та мету обох видань поетеса та радіоведуча Олена Гусейнова. 
 
Обидві книжки нещодавно отримали найпрестижнішу премію у сфері дитячої літератури – «Bologna Ragazzi Award». Перша частина диптиху вийшла трохи менше року тому, друга – нещодавно, проте разом вони вже мають 10 перекладів іноземними мовами. Книжка «Голосно, тихо, пошепки» у Бразилії потрапила до шкільної програми із занять музикою. 
 
«Це видання про реальність, про те, як ілюстрація виходить за власні межі, – розпочала розмову Оленка Гусейнова. – Поділюся досвідом: я мала поетичну книгу, потім вона потрапила до «Аґрафок» і набула зовсім іншого значення. Відбулася трансформація. У цих проектах все інакше – текст і малюнки народжуються одночасно. Як це відбувається?». 
 
 
«В авторських книжках текстова частина народжується абсолютно паралельно з візуальною, і вони калібрують одна одну, – відповідала Романа Романишин. – Іноді текст прогинається під вагою ілюстрації, іноді навпаки треба промовчати з ілюстрацією, щоб більше прозвучало тексту. Стосовно ідеї – для “Я так бачу” поштовхом стало українське кіно “Плем’я”. Нас зацікавили унікальні методи комунікацій, які є у людей незрячих та у людей з вадами слуху». «Тут важливий момент істини, спалах ідеї, – продовжив Андрій Лесів. – Обов’язково цю іскру зловити, не загубити і зафіксувати. З неї все починається. Ці ідеї, як лампочки, які засвічуються, і це наше щастя».
 
Як розповіли художники, перед початком створення ілюстрацій була проведена колосальна робота по збору інформації. Цікаво також і те, що велику кількість цікавих фактів автори у своїх книгах переплели із філософією: «Ми намагалися зробити ці книжки сплавом нон-фікшину із філософією. Слухання – це не лише фізична властивість нашого організму, а й душа, наше прислухання до світу. Зір і бачення – це фізика і філософія водночас, і це для нас найважливіші речі. Багато радилися із фахівцями – офтальмологами, лорами, лікарями, які працюють з дітьми з вадами слуху, а також із сучасними музикантами, електронщиками, з діджеями. Хотілося показати не лише класичні інструменти, а певний часовий зріз музики».
 
 
Символізм пронизує не тільки кожну ілюстрацію, а й увесь диптих загалом: «Обидві книжки починаються із Великого вибуху. Ми свідомо починаємо із сакральних алюзій, з того, що спочатку було слово, спочатку було тихо, потім стало голосно; спочатку було темно, потім стало світло. Ми свідомо розмиваємо межу між фізичним явищем Великого вибуху та біблійним створенням світу»
 
Художники стверджують, що у своїй роботі не орієнтувалися лише на юного читача: «Ми намагаємося розмити межу між дитячою та дорослою книжкою. У нас книжки для родинного читання, у них цікаве для себе знайти може як дитина, так і дорослий. У дитинстві я любила найбільше роздивлятися атласи птахів та тварин, а не дитячі книжки. У нас зазвичай сприймають книжку з картинками як видання лише для дітей. Наш наступний проект – це ілюстрована книжка для дорослих»
 

Коментарі

Щоб залишити коментар, необхідно

imageimage