Stary Lev Logo
На жаль, нічого не вдалось знайти за вашим запитом.
wishlist
Stary Lev Logo
На жаль, нічого не вдалось знайти за вашим запитом.

Інтернет шкодить вдумливому читанню
Вчені вважають, що так званий спосіб читання «по діагоналі», притаманний інтернет-користувачам, шкодить вдумливому читанню та притупляє сприймання інформації, у тому числі – розміщеної на друкованих носіях.
 
«Цей альтернативний спосіб конкурує з традиційними механізмами вдумливого прочитання, сформованими за кілька тисячоліть», - говорить журналіст Майкл С.Розенуолд. Когнітивний нейролог з Університету Тафтса Маріанн Вулф додає, що «наша манера поверхневого читання протягом робочого дня впливає на нас, коли нам потрібно більш глибоко обробляти прочитане».
 
При цьому вчені доводять, що читання з електронних носіїв і на папері відрізняються. «У той час, коли текст на папері легше засвоюється, читання з електронних девайсів, особливо у дітей, притуплює можливість вдумливо читати. Читання книги – лінійне, сторінка за сторінкою. В Інтернеті все по-іншому, - пояснює дослідниця, - оскільки там всюди маса інформації, гіперпосилань, відеозаписів поряд з текстом та інтерактивних елементів, наш мозок шукає «короткі шляхи» - переглядає сторінки по діагоналі, виокремлює ключові слова, швидко прокручує текст вгору і вниз. Це нелінійне читання».
 
Вчені вважають, що у деяких людей нелінійний спосіб читання переходить і в інші сфери. Коли сідаєш почитати роман, виявляється, що в тебе вже глибоко в'їлися «звички перестрибувати, клікати, ходити по посиланнях, - пояснює журналіст Ендрю Діллон (Техаський університет). - Ми вступили в нову еру інформаційного поведінки і починаємо бачити її наслідки».
 
Маріанн Вулф зазначає, що багато сучасних студентів в США не здатні читати класику XIX -XX століття, вони «або не хочуть, або не можуть читати тексти зі складним синтаксисом і побудовою фраз».
 
У 2012 році в Ізраїлі був проведений експеримент: студенти інженерного факультету за обмежений час мали прочитати один і той самий текст на моніторі і на папері. Студенти вважали, що краще засвоюють інформацію з екрану, але виявилося, що з паперовим текстом розуміння і вивчення йде легше.
 
 
 

Коментарі

Щоб залишити коментар, необхідно

imageimage