Галина Вдовиченко і Фоззі – про вік, досвід і читачів
Про те, що означає вік у культурі, соціумі, як ми його визначаємо, що таке молодість, а що таке старість, спілкувалися в останній день 27 Львівського міжнародного BookForum. Розмову на тему «Бабця під сорок, хлопчик за тридцять: як старіють стратегії віку?» модерувала Катерина Бабкіна. Її учасники Галина Вдовиченко, Олександр Сидоренко (Фоззі), Марк Лівін і Наріман Налієв говорили про реакції різновікової аудиторії на книжки, музику, фільми, а також про ставлення до власного і чужого віку. Відео всієї розмови можна подивитися за посиланням, ми ж записали кілька тез, які будуть цікаві для читачів романів Галини Вдовиченко і Фоззі.
Галина Вдовиченко про аудиторію роману «Півʼяблука»
Мені здавалося, що я знаю, для кого писала свій роман «Півʼяблука». Для самодостатніх і творчих жінок середнього віку. Стало сюрпризом, що найбільшою аудиторію цього роману виявилися студентки філологічних факультетів, дівчата-підлітки та чоловіки. А найдивовижніше, що книжка зацікавила жінок зрілого віку.
В мене дуже широкий віковий діапазон читачів: від дітей, які ще самі не вміють читати, до людей, які читають все життя і мають по 90 років. Коли здаю для видавців в роботу книжку, запитують: «Для якого вона віку?», я не знаю що відповісти. Мій улюблений вік у читачів-дітей, вимірюється не в цифрах, а в словах. Це коли вони входять у смак самостійного читання, в когось це в 6 років, у когось — в 10, а в когось ще пізніше.
Я не могла не написати роман «Найважливіше — наприкінці», він базується на моєму досвіді, який хотіла проговорити перед собою і поділитися з іншими. Більшість відгуків пишуть у приват, в основному це жінки мого віку, багато з них відомі, але вони не готові говорити на цю тему публічно. І водночас книжка зацікавлює молодих людей.
Про досвід і роман «Найважливіше — наприкінці»
Часто героїв веду не я, вони перебирають на себе важливі функції, просто дослухаюся до них, їхніх варіантів розвитку сюжету, поведінки. Я слабша за свій текст і за персонажів. Іноді те, що ти роками сприймаєш як усталений варіант стосунків, в яких вже нічого неможливо змінити, переходить на інший рівень. За кілька днів чи тижнів життя показує, що ми можемо дуже сильно змінити свої стосунки, своє життя, як і сталося в книжці «Найважливіше — наприкінці». Мені важливо було поділитися з людьми, щоб вони зрозуміли те, чого я не розуміла, скажімо, чотири роки тому. Я не збиралася писати цей роман, просто робила записи для себе. Але коли з’явилася половина тексту, зрозуміла, що хочу віддати його читачам.
Олександр Сидоренко (Фоззі) про вміння ставити себе на місце героя
Я не оцінював якість тексту книги «Червоні Хащі», його відповідність до побуту людей похилого віку, які опиняються у будинку для літніх. З’явилася ідея, я її описав, бо уявити себе там достатньо просто. От зараз уявляв себе бабусею-чукчею для нової книжки, мені здалося, що вдалося. Цей скіл прокачується, якщо ставиш себе на місце героя, просто перемикаєшся. Треба вміти слухати людей і тоді все вдасться.
Про досвід і його відсутність
Хотілося б вірити, що досвід щось дає, але мені здається, що відсутність досвіду важливіша, оскільки ти не боїшся помилятися. Що більше даних, то більше сумнівів, а для творчості сумніви, з одного боку, корисні, а з іншого — стримують. В дорослому віці приходиться виходити з зони комфорту, а для молодої людини все навколо є зоною комфорту.
Коментарі
Щоб залишити коментар, необхідно