Stary Lev Logo
На жаль, нічого не вдалось знайти за вашим запитом.
wishlist
Stary Lev Logo
На жаль, нічого не вдалось знайти за вашим запитом.

Дизайнер Оксана Караванська: Як жарт став реальністю
Дарина Фіалко
 
Відома дизайнер розповіла Еспресо.TV про свою книжку для стильних панянок і про зміни в українській модній індустрії. Знаний дизайнер одягу, стиліст Оксана Караванська, – одна з найяскравіших представниць модного простору України. Її шанують, її колекціями захоплюються, а вона все не зупиняється на досягнутому.
 
Невдовзі, 20 вересня, на Ukrainian Chicago Fashion Show  (Чикаго) вона представить сукні, осінні пальта з елементами етно, оновлену колекцію вишиванок (Vyshyvanka Couture), у яких є автентика, сучасність і "щось із майбутнього". У жовтні на її показ очікує Філадельфія – у межах святкування 90-річчя Союзу українок. А ще яскравим результатом її нестримності став вихід дебютної "Стильної книжки для панянки" ("Видавництво Старого Лева"), котра практично з гарячої друкарської "печі" прибула на презентацію на львівський Форум видавців.
 
Видання покликане навчити дівчаток гарно вбиратися, незалежно від обставин, не загубитися у пошуках власного стилю. Проте така книжка-помічниця стане в нагоді і старшим панянкам. Роз'яснення, поради, доречні вставки про основні віхи в історії моди нова "подруга" читачок подає лаконічно, незапудрено і відверто. Акомпанує оповіді направду естетичне оформлення книжки. Видання, по суті, унікальне, адже досі ніхто не випускав для дітей книжок такого спрямування. Чи продовжить Караванська свою письменницьку діяльність – таємниця за сімома замками. А ось про першу свою книжку розповідає залюбки…   
 
- Є люди, які мріють написати книжку. Декому ж таку пропозицію робить саме видавництво. Як було у Вашому випадку?
 
- Кілька років тому я пожартувала на тему того, що в модному бізнесі я зробила практично всі кроки: перші в Україні дизайнерські парфуми, авторські бутики, реєстрація другої лінії OK’ by oksanakaravanska та OK’ by oksanakaravanska for men… Мовляв, залишилося хіба що книжку написати. Минув рік – і директор "Видавництва Старого Лева" Микола Шейко саме це і запропонував мені (усміхається). 
- Ви брали участь в оформленні видання – висловлювали свої побажання, ідеї щодо дизайну книжки?
 
- Так, і дуже активну. Я не просто висловлювала свої побажання, а навіть наполягала на них, і сама вигадала нетипову пропорцію книги та її м’якість, щоб "Стильна книжка для панянки" була трохи схожою до модних журналів. З ілюструванням книги блискуче впоралася художниця Настя Стефурак, вона вловила суть і настрій написаного. Коли я побачила її перші ескізи, то навіть відмовилася від початкової ідеї видавництва, щоб у виданні були також мої авторські малюнки.  
 
- Які головні меседжі книжки?
 
- Головний меседж - некрасивих дівчат не буває. Треба любити себе такою, якою ти є! Ще один - зустрічають по одягу, але освіченість є невід’ємною частиною образу будь-якої дівчини чи жінки. Зрештою, у "Стильній книжці" є багато меседжів: гадаю, кожна читачка винесе для себе щось цікаве та корисне.
 
- Думаю, першим читачем Вашої книжки була дочка. Якою була її реакція на видання?
 
- Саме на Марічці я тестувала книжку ще в процесі її написання: зачитувала їй уривки – і дивилася, чи доньці цікаво, чи нудно. Найбільше Марічка сміялася над моїми життєвими історіями, які я на прохання головного редактора ВСЛ Мар’яни Савки додала до книжки. Марічка тут же пішла з’ясовувати у бабусі, чи сильно мене сварили за ту шкоду, яку робила в дитинстві (сміється).
 
- Вона цікавиться модою? Як Ви виховуєте в ній відчуття стилю?
 
- Так, звичайно. Але більше їй подобається гарний одяг, аніж сама мода. Для початку я пояснюю, що красиво, а що - ні, а також те, куди як одягненою доречно ходити.
 
- А як Ви шукали свій стиль?
 
- Ніяк, я його не шукала взагалі. Він викристалізувався сам - вже у процесі моєї дизайнерської роботи. Інтуїтивно.
- Оксано, що відчули, коли тільки-но взяли до рук свою книжку-первістка?
 
- Те, що вона приємна на дотик і зручна у читанні. І перше, і друге було для мене важливим, коли працювала над "Стильною книжкою".
 
- Буває, зустрічаю настільки класно вдягнутих дітей, що й собі кортить мати таке вбрання, як у них. Я це до того, що нині часто дитячий одяг виглядає "по-дорослому". Як до цього ставитеся?
 
- Це цілком логічно, бо тренди дорослої та дитячої моди нічим не відрізняються. Але я категорично проти того, щоб мама і донька вдягались, наче близнючки. У майбутньому це зашкодить формуванню власного стилю у дитини.
 
- Що вважаєте найзахопливішим і найскладнішим у роботі дизайнера?
 
- Найзахопливіше – це спілкування з величезною кількістю клієнтів. І найскладніше – це спілкування з величезною кількістю клієнтів (усміхається).
 
- Із чим порівняєте роботу дизайнера?
 
- З роботою психолога.
 
- Оксано, які зміни відзначите в українській модній індустрії за останні два роки?
 
- Значно більше українців почали купувати український дизайнерський одяг. Це та зміна, про яку особисто я дуже мріяла. А ще відзначу, що іноземці дуже цікавляться одягом від українських дизайнерів. І це тішить.
 
- Це чудово, що зміни рухаються в кращий бік. Проте ж больові точки, думаю, все ще існують…
 
- Найбільша проблема – відсутність в Україні модної індустрії як світового аналога - з усіма її ланками та процесами.
- Попри все, як створити бренд, який гідно представлятиме країну?
 
- Робити якісний трендовий продукт і любити свою справу та свою країну.
 
- Як ставитеся до того, що "український стиль" нині штампується мало не на кожному кроці?
 
- Скажу не про своє ставлення до цього, а радше про свій висновок: на тлі величезної кількості штампованого кітчу якісні та красиві речі виглядають ще достойніше.
 
 
 

Коментарі

Щоб залишити коментар, необхідно

imageimage