"На жаль нічого не вдалось знайти за вашим запитом."
"На жаль нічого не вдалось знайти за вашим запитом."

Дослідники: друковані книги роблять нас кращими
Time  
 
Журнал «Time» опублікував результати останніх досліджень у галузі читання. Ще кілька років тому науковці довели, що читання книг впливає на людину, роблячи її розумнішою та добрішою. Сьогодні дослідники підтверджують попередні висновки та аналізують вплив літератури на читача залежно від електронного чи друкованого формату видання. 
 
Ще у 2006 році  перші дослідження психолога Йоркського університету Канади Реймонд Мер та професора когнітивної психології Університету Торонто Кіт Уотлі довели: люди, які часто читають художню літературу, більш комунікабельні, краще сприймають емоції оточуючих та здатні оцінювати те чи інше явище з кількох точок зору.  У 2010 році було опубліковане подібне дослідження, але воно стосувалося сприйняття дітей. Виявилося, що активні читачі краще розуміють інших людей. Тут науковці наголошують саме на так званому «глибокому» читанні. 
 
Сьогодні друкована книга все більше конкурує з електронною, а «глибоке» читання поступається «кліповому».  Психолог Віктор Нелл стверджує, що «глибоке» читання нагадує свого роду гіпноз: якщо книга подобається, людина читає її повільніше, замислюється над значенням слів, активізує уяву. Психологи переконані, що при «кліповому» читанні ж люди не вдумуються у текст, навіть не завжди вчитуються, а лише поверхнево продивляються слова. 
 
Вчені наголошують, що найкраще для «глибокого» читання підходять саме друковані книги, а не онлайн-видання. Адже у традиційній паперовій книзі відсутня можливість гіперпосилань, немає обмеження в часі та місці читання, що дає змогу зосередитись на самому змісті книги, а не інших факторах, які можуть відволікати читача.
 
Останнє дослідження, здійснене британськими вченими на початку 2015 року, показує, що і дорослі, і діти все частіше використовують саме електронні книги.  Серед  34910 читачів віком від 8 до 16 років лише  28%  читають щодня друковані книги, а 39% - користуються електронним варіантом видань.  
 
 

Коментарі

Щоб залишити коментар, необхідно

imageimage