"На жаль нічого не вдалось знайти за вашим запитом."
"На жаль нічого не вдалось знайти за вашим запитом."

DigitalDealerz : як «Гарбузовий рік» став інтерактивним

Нещодавно дитяча книга Катерини Бабкіної «Гарбузовий рік», яка вийшла у «Видавництві Старого Лева» з ілюстраціями Юлії Пилипчатіної, буквально ожила. Тепер персонажі книги можуть рухатися, подорожувати сторінками та навіть гратися зі своїми читачами. Усе це завдяки компанії «DigitalDealerz», яка створила для видання інтерактивний додаток «The Pumpkin’s Year».

Щоб оживити героїв історії, потрібно завантажити додаток на свій гаджет (Android), навести камеру на малюнок і персонажі почнуть рухатися. Про те, чим особливий «The Pumpkin’s Year» та чому для України важливий розвиток інтерактивних технологій розповів один із розробників додатку Петро Чивурін.

- Петре, додаток «The Pumpkin’s Year» - абсолютно новий для України книжковий продукт. Розкажіть, як виникла ідея інтеграції цифрових технологій у книжкову галузь?

- Насправді ми вже досить давно хотіли зробити щось подібне, але спочатку думали над дитячою освітою, уявляючи собі, як круто було б візуалізувати шкільні підручники, наприклад, з фізики. Адже так дитина могла б отримати знання у дійсно цікавому для неї вигляді. Уявіть собі, наскільки розширюються можливості подачі тих чи інших матеріалів, коли звичайний друкований підручник виходить за рамки тексту та ілюстрацій, з’являється додатковий світ. Насправді, ми не створили нову технологію або не розробили щось, що не має аналогів у світі. Приклади вже були, треба було тільки трохи пофантазувати.

- Ви й раніше роздумували над створенням подібного проекту. Чому обрали саме «Гарбузовий рік»?

- Так, роздумували, але реалізація постійно відкладалася з різних причин. «Гарбузовий рік» трапився нам не випадково - тут ми зобов’язані моїй дружині, яка познайомила нас з Катериною Бабкіною та надихнула зробити додаток саме для цієї книжки. Всі сторони дуже зацікавились - вийшло доволі гарно, в першу чергу завдяки таким ілюстраціям.

- Чи є якісь обмеження та вимоги до ілюстративного матеріалу при створенні аналогічних інтерактивних проектів? Стилістика, техніка?

- Обмежень практично немає, але також варто зазначити, що нам довелося працювати з дійсно класними ілюстраціями, тому і анімації вийшли дуже гарними. Насправді, технологія доповненої реальності сьогодні практично не має обмежень з точки зору матеріалу, на друковану продукцію можна виводити будь-що: ілюстрації, фото, відео, анімацію, 3D-об’єкти, звуки, інтерактивні функції і т.д.

- А як щодо поліграфічних особливостей видання? Це має якийсь вплив на хід роботи?

- Практично ні, якщо не змінюються самі ілюстрації, у такому випадку доведеться переробляти графічний контент, прив’язаний до цих ілюстрацій (вони служать «маркерами» для відтворення контенту).

- Ви говорили про те, що хотіли використати технологію доповненої реальності для шкільних видань. Безперечно, це хороша ідея, яка здатна покращити процес навчання. Чому ви не реалізували цей задум? Чи плануєте надалі працювати в цьому напрямі?

- Я вже казав, що така ідея була із самого початку нашої діяльності, коли ми тільки почали вивчати саму технологію доповненої реальності. Але реалізацію доводилось відкладати із різних причин. В основному ми були зайняті іншими проектами. Наразі ми вже ведемо переговори з кількома приватними навчальними закладами стосовно створення таких підручників, також є інтерес з боку декількох іноземних видавництв. Додаток до «Гарбузового року» надихнув нас на відновлення роботи у цьому напрямку, адже ми знову побачили зацікавленість з боку користувачів.

- Доповнена реальність – що це? Розкажіть більше про технологію та її особливості.

- Доповнена реальність (Augmented Reality) - це технологія, яка дозволяє додавати віртуальні об’єкти до фізичного світу. На відміну від віртуальної реальності, тут не створюється абсолютно новий віртуальний світ або простір, а додаються окремі віртуальні об’єкти, які доповнюють реальне зображення. Таким чином ці живі об’єкти стають інтерактивними. З моменту виникнення технологія доповненої реальності застосовувалась у військових, промислових та медичних розробках, але з часом знайшла свій розвиток у будівництві, мистецтві, електронній комерції, освіті, геймінгу, навігації, ергономіці, телебаченні та туризмі. Сьогодні все частіше можна зустріти її застосування у різноманітних маркетингових та промоційних акціях.

- Створення інтерактивних книг, зокрема за допомогою технології доповненої реальності, не новина на світовому книжковому ринку. Чому Україна так довго йшла до цього?

- Чесно кажучи, я не бачу об’єктивної причини, окрім стресу, який переживає наша країна протягом останнього року. В Україні дуже багато як класних програмістів, так і просто талановитих людей. Я точно знаю, що ми можемо бути дуже потужними конкурентами на світовому ринку у створенні подібних проектів, адже в нас достатньо творчих та інтелектуальних ресурсів.

- Петре, як гадаєте, чи активізується український ринок після цього проекту? Ваші прогнози про перспективи української книги в контексті цифрових технологій.

- Звісно нам би дуже хотілося стати прикладом для інших учасників українського ринку, і буде дуже круто, якщо почнуть з’являтися подібні продукти від інших розробників. Це відкриє низку можливостей як для учасників ринку, так і для користувачів. Щодо перспектив - важко прогнозувати, але якщо ніхто не буде заважати, перспективи не мають обмежень, ми можемо бути доволі цікавими для світового ринку.

- Чи мали вже нагоду поспостерігати за дітьми, які читають «Гарбузовий рік» із використанням додатку «The Pumpkin’s Year». Як, на вашу думку, подібні проекти можуть вплинути на розвиток дитини?

- Поки що ми спостерігали за дорослими, які перетворюються на дітей, щойно бачать рухомі ілюстрації :) Але, на нашу думку, для розвитку дитини це може мати неабиякий вплив, адже додається елемент гри, що робить процес навчання та розвитку набагато цікавішим. Уявіть собі, наскільки простіше дитині було б зрозуміти, наприклад, хімічну реакцію, якби її подавали не у вигляді тексту, а за допомогою простої та зрозумілої анімації чи інтерактиву.

- Поділіться враженнями, задоволені результатом?

- Дуже задоволені! Звісно, є над чим працювати, ми ще дуже далеко від ідеалу, але завжди треба з чогось починати. Найбільш за все подобається спостерігати за реакцією тих, хто бачить це вперше - це щось неймовірне!

- Чи плануєте нові книжкові проекти?

- Так, обов’язково. Ми вже почали планувати нові проекти, здебільшого на базі навчальних видань.

- Дякуємо, подальших успіхів!

- Дякуємо Вам!

 

Коментарі

Щоб залишити коментар, необхідно

imageimage