"На жаль нічого не вдалось знайти за вашим запитом."
"На жаль нічого не вдалось знайти за вашим запитом."

«Ця книга для людей, які хочуть повернути дитину в собі», – Марія Титаренко про книгу «Комунікація від нуля. Есеї для Мані»
Що таке комунікація та чи можливо спілкуватись і розуміти одне одного, коли певні канали комунікації не працюють? Як обирався жанр книги? Звідки з’явилась назва «Комунікація від нуля» та яку роль у цьому відіграла донька авторки – маленька Маня? Про все це та багато іншого розповіла авторка Марія Титаренко під час презентації своєї книги «Комунікація від нуля. Есеї для Мані», що відбулася 23 жовтня у Львові. Модерувала розмову Юлія Джугастрянська. Пропонуємо вам кілька цікавих думок авторки та практичних кейсів з воркшопу-презентації.

Про вибір жанру книги

Чому саме есеїстика? Чесно, не знаю.
Ціна у Спільноті Старого Лева
80 грн
Я б сказала, що це сам жанр мене обрав. Я жартувала, що я викладач, який викладає есеїстику і не має своєї книги есеїстики. І от нарешті зявилася «Комунікація від нуля». Ці есеї вже давно почалися складатися в моїй голові. Взагалі есеїстика як жанр мені дуже імпонує. Тому що в нього немає рамок. Це дуже гнучкий жанр, можна чимало експериментувати зі структурою, із самим змістом, вибудовувати наратив як завгодно. Ти дозволяєш думці летіти туди, куди вона хоче. Есей не вказує, як і куди йти, якими засобами висловлюватись, а навпаки звільняє. І в цьому звільненні мені дуже комфортно.


Про назву книги та комунікацію до нуля

«Комунікація від нуля» – ця назва прийшла одразу. Спочатку був написаний перший есей про століття моєї Мані, який творився на конкурс есеїстики. Написала його дуже швидко, але кінцівку переробляла тиждень-два. Я перемогла у конкурсі. Через роки два я побачила оголошення про літературну резиденцію, на яку можна подаватись з якимись проектами книжок. І подумала: а якщо написати книгу таких есеїв. І тоді як назву книги я одразу подала «Комунікацію від нуля». Я б говорила про комунікація від нуля чи навіть до нуля (мається на увазі віку) – тому, що ми комунікуємо з дитиною ще до її народження. Коли дитина народжується – ти до неї говориш, але слів вона не розуміє. Вона інтонаційно відчитує твій меседж, тому що за дев’ять місяців вивчила всі твої інтонації, всі твої тембри і настрої. 
 


Про цільову аудиторію книги

Я писала так, як, мені здавалося, буде найбільш промовисто для моєї Мані, коли вона виросте. Очевидно, що цільова аудиторія книги – студенти, мами і татусі, всі, хто любить комунікувати, медійники і просто люди, які хочуть повернути дитину в собі.
 


Про комунікацію з Манею

Моя Маня постійно мене зупиняє. Діти вимикають автоматизм мислення, до якого ми всі так звикли. У Бертольда Брехта є відомий метод відчуження. Він у своїх п’єсах намагався відчужити предмет від себе, щоб замислити про нього аудиторію. І по суті, моя Маня мене відчужує. Вона переінакшує предмет і кличе подивитись на нього із зовсім іншого боку, наприклад, як це було з білясніжниками. Білясніжники, каже вона, це – підсніжники, бо й справді під снігом їх ніхто не бачить, а біля снігу їх видно.

Також під час презентації присутні мали можливість повправлятись у спілкуванні одне з одним без слів. Ця вправа дуже вдало підходила до теми комунікації від нуля і вчила присутніх, коли деякі канали комунікації відключені. Вихід – за допомогою тактильної мови, адже нею можна порозумітися без слів, вух та очей. А ще присутні ділились своїми «словами-репяшками», тобто тими виразами, якими ми часто зловживаємо у своєму спілкуванні.
 
 
 

Коментарі

Щоб залишити коментар, необхідно

imageimage