0(800) 501 508
 
Цілодобово
Кошик 0 грн

Новина

по:
В період з:
Анастасія Стефурак – про оформлення книги Сильвії Плат «Під скляним ковпаком»
Напівавтобіографічна книга Сильвії Плат – про Естер Ґрінвуд, дівчину, яка перебуває у стані депресії. Вона ніби знаходиться «під скляним ковпаком», звідки все бачить, але не чує і не відчуває. Цей роман про ковпаки, соціальні та ментальні, під якими перебували жінки періоду 1950-х років. Як ляльки Барбі  в однакових сукнях, спаковані у стандартні набори ідеальних домогосподарок. «Чим ми, замкнені в «Белсайзі», відрізнялися від дівчат, які грали в бридж, пліткували й навчалися в коледжі, куди я невдовзі мала повернутися? Ті дівчата так само сиділи кожна під своїм скляним ковпаком».
 
Силует ковпака, що навис над Естер,  виринає і повторюється у формі пігулок, в обрисах ванни-капсули, у посудинах з ембріонами немовлят, у силуеті одягненому в светр. Вони повторюються у формах арок, крізь які проходить дівчина... У графічному оформленні є лінійність деяких зображень, яка втілює прозорість скла, внутрішню пустоту героїні: «Я почувалася геть вкляклою, геть порожньою». Як-от в ілюстраціях, де вона одягається, провалюється під воду, стоїть «прозора» посеред лікарняного коридору.
 
 
В оформленні я прагнула відтворити атмосферу Нью-Йорка 1950-х років та передати загальний настрій книги. Для цього я віддала перевагу чорно-білій гамі у поєднанні з пастельним рожевим відтінком, який був популярним у масовій культурі того періоду. Окрім того, рожевий  колір, ніжний і фемінний, по суті є розбіленим відтінком червоного – кольору крові. Насичений малиново-червоний відтінок забарвлює форзаци книги, і в незначній кількості з'являється у кількох малюнках.
 
В одному з розділів, коли стан головної героїні погіршується, кольорова гама переходить у темно-сірі тони, а на двох розворотах стає чорним проваллям, після чого знову з'являються світлі кольори. 
 
 
Для відчуття ретро атмосфери використано текстури, потертості, фотографії Нью-Йорка, зображено речі того періоду: косметику, намисто, телефон, друкарську машинку, крісло, стиль одягу і зачісок. На декількох ілюстраціях головна героїня зображена з чоловіками у поп-арт стилі, напрямку в мистецтві 1950-60-х.
 
В ілюстраціях є текстові вставки, для яких використано машинописний шрифт. Так, наче ці слова надруковані самою героїнею для підсилення чи підкреслення певних акцентів, які відображає  ілюстрація.
 
Естер – як тендітна беззахисна квітка, яка знаходиться під скляним ковпаком, під яким вона поволі мориться і в'яне. «...здавалося, всі кістки зараз тріснуть і сік порсне з мого тіла, мов із розітнутого стебла». Я застосувала квіткові алегорії в декількох ілюстраціях. Квітка, що знаходиться під скляним ковпаком, відкриває книгу, і ця ж квітка у кінці вже без ковпака: «Скляний ковпак висів у повітрі на метр вище від моєї голови. Я відкрилася повітряним потокам». Квіти-спідниці популярних фасонів 50-60-х років, квітка-мозок, з якої облітають пелюстки, алегорія зрізання квітки, вуста-пелюстки, квіткова «червінь розквітає на зап’ястках пелюстка за пелюсткою»
 
На обкладинці руки дівчини «зв'язані» шрифтовим написом. На перший погляд ми бачимо тільки дівчину, тому що скляний ковпак, під яким вона, не виділений лінійно чи кольором, він прозорий, але ми бачимо його блискучу поверхню.
 
Вам може бути цікаво
Місто вночі
Куручова Зузана
Бартікова Петра
Англійсько-галицьке чаювання з «Видавництвом Старого Лева»
Чому і як: книги про людську поведінку
Даруємо знижку на книжку тижня: «Шлях митця»
stary_lev Стежити
1693 дописів 39281 читачів