Історія однієї обкладинки: Назар Гайдучик і «Магнетизм»
Творчій уяві Назара належить, мабуть, найбільша кількість обкладинок Старого Лева: свою першу обкладинку для видавництва він створив 8 років тому, ще не будучи на посаді арт-директора
Сьогодні Назар розповість, скільки часу та ескізів потрібно для того, аби створити «золотоносну» обкладинку, чому забракував попередні варіанти оформлення та про те, що ж зображено на обкладинці – снаряд чи яйце. Назар Гайдучик, графічний дизайнер, ілюстратор, арт-директор «Видавництва Старого Лева», автор обкладинки до роману «Магнетизм» Петра Яценка.
– На варіант обкладинки до книжки «Магнетизм», який врешті й був затверджений, я витратив півтори години, сидячи в кафе. За цей час виник головний образ, шрифтова композиція та колір. Це була жива емоція. Ескізів не робив — одразу начисто. Уся композиція цілісно намалювалась в уяві.
– На момент створення цієї обкладинки, у мене вже були два варіанти (на фото), які, на мою думку, не до кінця «працювали» і «чіпляли». Але вони послугували хорошою опорою для роботи над третім варіантом. Тому вся робота над фінальною обкладинкою була як єдиний потік.
– «Це магнетизм... Притягання двох протилежностей, в яких є багато спільного. Ми не розуміємо, звідки ця сила, але вона діє», — говорить цитата з книжки Петра Яценка. Це роман про стосунки людей та міст, які можуть з легкістю знищити одні одних, а можуть дати одне одному життя. Вони можуть притягатися або відштовхуватися. Так говорить і сам автор, і це гарно відчитується в романі.
Мій образ є рефлексією на це: зображення снаряду, тілом якого є яйце. Це символізує руйнацію, силу, внутрішній вогонь... А водночас — вразливість і крихкість. Дві протилежності, які є одним цілим і не можуть існувати окремо. Як життя і смерть. Це є в кожному з нас, у наших стосунках одне з одним, а також у стосунках людей та міст.
– Дуже резонуючими зі мною в «Магнетизмі» є стосунки людини з предметами чи об’єктами. Коли ми надаємо їм значення «живих». Інколи, йдучи містом, я можу побачити, до прикладу, розібраний автомобіль на сервісі, уявляю, що йому лячно, бо він на прийомі у лікаря. Схожі стосунки у головної героїні роману Гайки зі снарядом, який не виконав свого призначення, не детонувавши вчасно.
Акцентом на яйці-снаряді є тріщина, яка символізує момент перед… перед чим саме – я залишив на розсуд читачеві. Перед детонацією, чи, можливо, затуханням. Апогеєм життя снаряду є вибух, але й люди також «вибухають», коли їм доводиться робити важливий життєвий вибір.

– Металізований колір обкладинки — іржа. У книзі є багато металу, стім-панку та іржі.
– Люблю, коли виходить передати зміст та емоцію мінімальною кількістю засобів. Без зайвих прикрас, лише найважливіше. Це спрацювало з «Магнетизмом». Тоді мене тягне використати найпростіші графічні елементи. В цьому випадку — це векторна графіка та шум, який створює ефект розпеченого металу. Також це хороша можливість застосувати техніку друку фарбами PANTONE, які дають цікаві результати при друці — металевий відблиск, яскраве світіння тощо.
– Чи погоджуся розробляти дизайн книжки, яка за своєю суттю «не моя»? Взагалі люблю працювати з різними книжками і жанрами. Щоразу це цікавий виклик. Але, покладаючись на власну інтуїцію, працюю з тими, які є близькими мені. А оскільки частиною моєї роботи є вибір дизайнерів/ілюстраторів під різні проєкти, то я навчився відчувати, за яку книжку братися, за яку — ні.