Stary Lev Logo

Старий Лев
Ернест Гемінґвей і письменництво
Він  прижиттєво визнаний класик світової літератури, лауреат Нобелівської й Пулітцерівської премій. Він багато подорожував і писав про все, що його оточувало, з такою легкістю та простотою, що наче читач сам переживав тамтешні події. Його твори надихнули і виховали не одне покоління читачів. Він має чималий різнокультурний досвід в письменницькій справі, яким щиро ділився з іншими. Він  Ернест Гемінґвей… І ось кілька його міркувань про літературу, стиль, техніку письма.
 
1. Пишіть правдиво.
 
Навіть вигадка має бути правдивою. А це залежить від обізнаності та добросовісності автора. Спершу вивчіть те, про що пишете, а потім вчіться писати, навіть якщо це триватиме все життя.
 
2. Пишіть щодня.
 
Я починаю писати зі сходом сонця, коли ще прохолодно. Згодом зігріваюсь і захоплююсь.
 
3. Про перерви в роботі.
 
Завжди робіть перерву. Потрібно набратися сил, забути про твір до наступного дня.
 
4. Про літературний образ.
 
Кожен персонаж повинен бути справжнім. Лише коли ви пишете про того, кого знаєте, герой вийде справжнім.
 
5. Про епітети й простоту.
 
Навіть якщо прагнете використати тропи, не збувайте, що вони повинні мати своє місце. Не перевантажуйте твір ними і ставте там, де вони доречні.
 
6. Про стиль.
 
Якщо ви зробили щось своє, не схоже на інше,  це не завжди можна вважати стилем.
 
7. Про техніку.
 
Найкраще писати і оцінювати текст з кількох сторін. Спершу пишу від руки, потім друкую на машинці і виправляю помилки. Далі беру до рук олівця і знову виправляю. Лише так можна донести до читача кожне відчуття.
 
8. Про редагування.
 
Щодня перед роботою перечитуйте написане спочатку. Якщо твір великий, читайте останні розділи. Але раз на тиждень перечитуйте повністю. Лише тоді твір буде цілісним.
 
9. Про гарного письменника.
 
Кожен від народження має лише здібність отримувати знання. Талановитий письменник з часом вчиться відкидати непотрібне і запам’ятовувати корисну інформацію.
 
10. Читайте якомога більше.
 
Кожен попередній письменник може навчити чогось. Тому завжди під рукою повинна бути книга, яку можна почитати.
 
 
11. Про творчі рамки.
 
Сьогодні треба писати або про щось нове, або про старе, але краще за інших.
 
12. Про принцип айсберга й цінність спостережень.
 
Якщо письменник пише про те, що знає, то читач відчує це. Якщо ж він необізнаний чи недобросовісно ставиться до роботи, то читач помітить білі місця. Саме як айсберг видніється над водою лише частинкою, так і обізнаність письменника відображається у його роботі.
 
Як і криниця, що потребує нової води, письменник потребує свіжих знань. Тому вміння вдумливо спостерігати і збагачувати свій досвід є необхідним.
 
13. Про людину й письменника.
 
Як людина Ви розумієте поняття добра і зла, хорошого і поганого, та вмієте оцінювати. Як письменник Ви не повинні осуджувати, Ви маєте зрозуміти.
 
14. Про кінцеву мету.
 
Книга для письменника має стати недосяжною метою, тим, чого ще ніхто не робив. Лише тоді можливий успіх.
 
15. Не дозволяйте нікому Вас відволікати.
 
Ви повинні відсторонитися від усіх неважливих справ, коли пишете.
 
16. Про схвалення.
 
Щоб передати читачеві найменшу емоцію, потрібно щоразу доопрацьовувати твір. Тільки тоді можна отримати справжню похвалу. Але коли твір буде завершеним, ви втратите інтерес, адже перечитали його сотні разів.
 
17. Про невдачі.
 
Коли пишеш вперше, орієнтуючись на себе, все йде легко. Але коли вчишся писати для читача, робота видається надто складною.
 
18. Про зміст.
 
Головне  добросовісно писати; писати про те, що знаєш, чув, бачив, вивчив; писати не задовго перед тим і пізно по тому.
 
Openstudy
 
 
 
 

Коментарі

Щоб залишити коментар, необхідно

imageimage