Stary Lev Logo
На жаль, нічого не вдалось знайти за вашим запитом.
wishlist
Stary Lev Logo
На жаль, нічого не вдалось знайти за вашим запитом.

Кізима Олеся
(Не)секретні поради: обираємо книжки для раннього розвитку дитини
Random
Усе починається з малого, в тому числі й дружба з книгами. Коли, з чого та як вперше знайомити дитину з ними? Якими критеріями керуватись, обираючи правильну літературу – відповідну до віку і розвитку малечі? Відповіді – у нашому матеріалі.
Чільне фото - The Word Point
 
0-6 місяців
 
Розпочинайте читати дитині з перших днів життя. Читання – це особливий різновид спілкування батьків із немовлям, що відіграє важливу роль як у його розвитку, так і в пізнанні навколишнього світу загалом:
 
- книги з простими римованими віршиками, лічилками, скоромовками, пісеньками та колисковими. Читайте, декламуйте, співайте – неодмінно виразно, з інтонацією, емоційно й з посмішкою на обличчі;
 
- книжечки з нескладними чорно-білими та іншими контрастними ілюстраціями, зображення яких утворюють прості геометричні фігури: зір у новонароджених – двовимірний, негострий, і кольори вони починають розрізняти приблизно з 2-4 місяців, реагуючи спочатку на червоний, до якого додаються зелений, жовтий та синій кольори. Також вважається, що немовлята найкраще сприймають предмети, розташовані на відстані 20-25 см від очей;
 
 
- книги з віршиками для гімнастики ніжок, рученят та пальчиків;
- книжки-«гармошки». Щоб уникнути розвитку косоокості у такому віці, розкладайте на відстані приблизно 40 см від очей дитини;
- м’які книжечки, пошиті з різнофактурних тканин та можуть містити такі інтерактивні елементи, як фольга, стрічки, вузлики, ґудзики;
- книжечки, сторінки котрих шелестять, клацають, пищать чи видають інші звуки від дотиків або стискання.
 
6-12 місяців
 
Звертайте особливу увагу на якість та безпечність видань, зокрема на заокругленість кутиків, прошивку чи проклейку сторінок й розміщених на них елементів, стійкість до пошкоджень та деформацій:
 
 
- сенсорних книг, в сторінки яких вмонтовано різнотекстурні елементи, котрі імітують, наприклад, вовну овечки, хутро кролика;
- тематичних книжок-картонок (тварини, рослини, види транспорту, предмети побуту…). Вони повинні бути яскравими, повноколірними, зручного для маленьких рученят розміру та форми, зі сторінками, що легко перегортаються. Рекомендується обирати такі, де на одній сторінці зображено лише один предмет;
- книжечок з пальчиковими іграми;
- книжок з короткими віршиками та казками, лічилками, скоромовками, пісеньками – барвистих і з цупкими сторінками;
- музичних книг із записом звуків тварин та предметів з оточення дитини.
 
 
1-1,5 роки
 
До вищезгаданих приєднуються такі, що перетворюють навчання в гру і навпаки, особливо сприяють розвитку тактильних відчуттів, моторики рук і, відповідно, мовлення дитини:
 
- книги з «віконечками»;
- книжечки з рухомими елементами, які спонукають виконувати різні дії, як-от переміщувати фрагмент сторінки, вкладати пальчик у виїмки чи крутити коліщата;
- об’ємні книги, при розгортанні яких «виростають» зображення, або книги з ефектом pop-up.
 
 
1,5-3 роки
 
Саме час знайомити маленького читайлика зі «справжньою» літературою, зокрема:
зі щедро ілюстрованими поетичними виданнями,  книжками-картинками, що містять одне-два речення на одній сторінці, книжками-картинками без слів – для розвитку слухової і зорової пам’яті, мовлення, інтелекту, зокрема розуміння причинно-наслідкових зв’язків, творчого мислення дитини;
з книгами-розглядалками, або віммельбухами, котрі чудово тренують увагу, спостережливість, зорову пам’ять вашого малюка.
 
 
3-6 років
 
Читання все менше стає грою. Дитина прослуховує довгі тексти, проявляє ініціативність у виборі книжок. Вашим «чомусикам» стануть у пригоді видання, які задовольнятимуть зростаючу допитливість дошкільнятка та поступово готуватимуть до навчання у школі:
 
- найрізноманітніші абетки – від тварин до професій;
 
- казки та історії, героями яких зокрема виступають ровесники дитини та обігруються повсякденні ситуації;
перші енциклопедії;
збірки віршів для вивчення напам’ять;
книги з наліпками;
книги-розмальовки;
інтерактивні книги (з кольоровими фільтрами, доповненою реальністю…);
книги, які включають тексти з логопедичним ефектом;
- книги, з допомогою яких формуються перші навики самостійного читання;
книги, що вчать основам математики;
книги з прописами.
 

Коментарі

Щоб залишити коментар, необхідно

imageimage