Stary Lev Logo
На жаль, нічого не вдалось знайти за вашим запитом.
wishlist
Stary Lev Logo
На жаль, нічого не вдалось знайти за вашим запитом.

Харлан Ганна
Маленькі міста приховують великі таємниці: рецензія на книгу «Зникнення Стефані Мейлер» Жоеля Діккера
Random
Любите карколомні детективні історії, які змушують забути про сон і не відпускають до останньої сторінки? Саме таким є новий роман молодого швейцарського письменника Жоеля Діккера «Зникнення Стефані Мейлер», українським перекладом якого нещодавно потішило читачів «Видавництво Старого Лева».
 
Феномен Жоеля Діккера
 
Ще в 10-річному віці Жоель Діккер заснував видання «La Gazette des animaux», яке проіснувало впродовж семи років. За це йому присудили звання «наймолодшого головного редактора Швейцарії».
 
Відомо, що мама Діккера займалася книжковою справою, а батько викладав в університеті. Тож вибір професії письменника виявився цілком закономірним. Першу престижну літературну нагороду – Міжнародну премію молодих авторів – 20-річний Жоель Діккер здобув за новелу «Тигр». Перший роман автора «Останні дні наших батьків» був відзначений Премією женевських письменників.
 
А 2012 року про Жоеля Діккера заговорили у всьому світі. Справжньою літературною сенсацією стала «Правда про справу Гаррі Квеберта». Після виходу цього детективного роману 27-річний швейцарський письменник прокинувся знаменитим, а критики прозвали його «молодим дияволом».
 
Книга швидко стала бестселером, була перекладена 32 мовами світу, а також відзначена Гонкурівською премією ліцеїстів та Гран-прі Французької академії. Бюджет серіальної екранізації «Правди про справу Гаррі Квеберта» 2018 року сягнув 35 мільйонів доларів, а головні ролі виконали популярні актори Патрік Демпсі та Бен Шнетцер.
 
 
Дотепер завдяки «Видавництву Старого Лева» українською перекладено три книги Жоеля: «Правда про справу Гаррі Квеберта», «Книга Балтиморів», а також новинку «Зникнення Стефані Мейлер».
 
Правда про справу… Стефані Мейлер
 
У новому романі Жоель Діккер залишається вірним самому собі. У центрі сюжету – злочин, який стався кілька десятиліть тому, однак його відлуння відчутне ще й дотепер. За свою кар'єру Джессу Розенберґу вдалося розкрити абсолютно всі справи, за що унікальний слідчий отримав прізвисько Капітан 100%. Проте перед самим виходом на заслужений відпочинок він отримує неприємний сюрприз. Амбіційна журналістка Стефані Мейлер стверджує, що найперша справа, яка дала поштовх кар'єрі Розенберґа, залишилася розкритою не до кінця, а слідчий припустився фатальної помилки.
 
Двадцять років тому під час відкриття театрального фестивалю в невеличкому містечку Орфея було жорстоко вбито чотирьох людей: мера разом із дружиною та маленьким сином, а також молоду жінку, яка вийшла на вечірню пробіжку й перебувала неподалік від їхнього будинку.
 
 
Слідчому зі зразковою репутацією не дає спокою думка про те, що у вбивстві чотирьох людей звинуватили невинну людину, а справжній вбивця досі розгулює на свободі. Олії у вогонь підливає загадкове зникнення Стефані Мейлер наступного дня. Тепер Капітану 100% не залишається нічого іншого, як знову повернутися до розслідування чотирьох вбивств двадцятирічної давнини.
 
День, коли все похитнулося
 
Орфея – провінційне містечко з напрочуд романтичною назвою та жахливими таємницями. У цьому затишному та мальовничому діккерівському Твін Піксі всі одне одного знають, але насправді мало не в кожного жителя є власні скелети у шафі. Тож будь-хто з героїв може бути вбивцею.
 
Перші 150 сторінок сюжет розвивається надзвичайно швидко, далі дещо сповільнюється, занурюючи читачів у різноманітні флешбеки. Автор жонглює подіями, стрімко перестрибуючи між 1994 та 2013 роками. Доволі часто оповідь обривається на найцікавішому моменті, що змушує перегортати сторінку за сторінкою, щоб швидше докопатися до істини.
 
 
Важливою для розслідування є тема літературної творчості, знайома за попередніми романами Діккера. Проте у «Зникненні Стефані Мейлер» вона набуває гротескних форм. Цього разу історія розгортається не навколо книг, а навколо п'єси століття, яка має розкрити ім'я вбивці. Зрештою всі крапки над «і» буде розставлено лише на останніх сторінках.
 
Загальне враження
 
За словами одного з персонажів: «…прозу шанують за жанрами: на першому місці стоїть роман, у якому взагалі нічого не второпаєш, на другому інтелектуальний роман, потім іде історичний роман, потім просто роман, і тільки після цього іде детективний роман, він на передостанньому місці, бо на останньому місці стоїть любовний роман».
 
Проте книги Жоеля Діккера мають одну величезну перевагу, яка забезпечує їм значно більше шани, ніж передостаннє місце в рейтингу читацьких вподобань. Ці головоломки настільки майстерно написані, що їх неможливо відкласти, поки не дочитаєш книгу до кінця.
 
Детективний роман «Зникнення Стефані Мейлер» не став винятком з цього правила. Звичайно ж, можна нарікати на психологічну невмотивованість, велику кількість другорядних героїв та надуманість окремих сюжетних ліній. Але беззаперечними перевагами книги є динамічний сюжет, сильна детективна складова та харизматичні персонажі. Здається, цього вже достатньо для захопливого літнього читання?
 
 

Коментарі

Щоб залишити коментар, необхідно

imageimage