0(800) 501 508
 
Цілодобово
Кошик 0 грн

Статті

по:
В період з:
Казки, що вчать брехати
Random
Казки, які пройшли крізь століття і зараз користуються великою популярністю, заслужили таке визнання не лише через неперевершену творчу манеру автора, неповторність сюжетів та оригінальність персонажів. Перш за все, це заслуга виховних моментів у таких творах. Адже дитяча література та казка як один із головних її жанрів і виникли для того, щоб виховувати і вчити дітей.
 
Але не всі казки, навіть якщо за їх мотивами створили не один фільм чи мультсеріал, театральну виставу чи мюзикл, виконують свою педагогічно-виховну функцію так, як належить.
 
При виборі казки головне оцінити її зміст і можливість психологічного впливу на дитину. Давно не секрет, що твори, де головного героя вчать чомусь за допомогою покарань, є не лише малоефективними, а можуть навіть травмувати малюка. Натомість, добре на дитину та формування її поведінки впливають такі казки, де головний герой самостійно визнає свої помилки і отримує заохочення за чесність.
 
Ще одним підтвердженням такої гіпотези стало дослідження Інституту дитячого навчання в Університеті Торонто. В експерименті брало участь 268 діток віком від 3 до 7 років. Вони мали вгадати іграшку, орієнтуючись лише на звук, який та видає. Час від часу протягом дослідження робили паузу і попросили дітей не підглядати і не намагатись з'ясувати, яку іграшку вони мають вгадати. Таке дослідження було спрямоване на визначення чесності дітей.
 
Яку роль тут відведено казкам? А ось яку: коли експериментатор повертався до кімнати, він зачитував дитині казку, а після цього питав, чи підглядав малюк за іграшкою. Правдива відповідь і свідчила про чесність, і саме казка мала підштовхнути дитину сказати правду чи збрехати.
 
Так-от, казки, де брешуть, а правду намагаються дізнатися залякуваннями, негативно впливають на дітей. Читаючи такі казки, батьки лише підштовхують малюків утримуватися від правди, бо ефект покарання працює у зворотному напрямку. Тому дітки, яким читали казки «Пінокіо», «Черепаха і заєць» та «Хлопчик, який кричав Вовк», збрехали. У той же час діти, що слухали твори «Джордж Вашингтон і Вишневе дерево», «Попелюшка» та навіть уривок з «Гаррі Поттера», де головний персонаж каже правду і врешті всі щасливі, не обманули експериментатора.
 
Додатковий експеримент: змінена кінцівка «позитивної» казки на не дуже позитивний кінець дала такий самий результат - діти обманювали.
 
Отже, висновок: діти наслідують персонажів, про яких їм читають, не залежно від того, добре ті чинять чи ні.
 
Telegraph
 
 
Вам може бути цікаво
Привид, який не міг заснути
Чорна Наталія
Рахують усі
Рушіфте Крістін
20 кадрів «Жизні». Цитати із книги Олега Сенцова
Інспектор Дил поспішає на допомогу: як навчити дитину розпізнавати та контролювати емоції
stary_lev Стежити
дописів читачів
Коментарі
Вміст цього поля є приватним і не буде доступний широкому загалу.
Опублікувати