Stary Lev Logo

Які персонажі казок впливають на поведінку дітей? Відповідають вчені
Random
Попри безліч казок, у яких тисячоліттями головну мораль вкладали у вуста черепах, зайців, лисиць, ворон чи інших казкових персонажів, значно більший ефект у формуванні етичних поглядів дітей та їхньої поведінки відіграють книги, головними героями яких є люди. Саме такого висновку дійшли вчені з Інституту дослідження освіти Онтаріо Університету Торонто (Канада). 
 
 
У рамках нещодавнього дослідження вчені прочитали сотні дітей віком від 4 до 6 років казку під назвою «Маленький єнот вчиться ділитися» Мері Паккард у трьох варіантах. В одному антропоморфні тварини вчили дітей, що ділитися з іншими добре. В іншому був використаний той самий сюжет та ідея, але головними героями вже стали не тварини, а люди. У третьому риси живих істот надали звичайному насінню.
 
Перед дослідженням більшості дітей роздали по 10 наклейок. Після прочитання історій малятам запропонували поділитися наклейками з тими дітьми, хто їх не отримав. Результати спостереження показали, що ті малюки, яким читали книгу з людськими персонажами, були більш щедрими. У той час особливої різниці у щедрості між тими, кому читати книгу з героями-тваринами та насінням, не було. Навпаки, ці діти продемонстрували менше бажання ділитися з іншими.
 
Тож дослідники, команду яких очолила доцент раннього когнітивного розвитку Патрісія Геней, говорять про те, що на поведінку дітей впливає не тільки сюжет, а й дійові особи казки. «Герої історії суттєво впливають на те, чи стають діти більш або менш схильними поводитися соціально. Почувши розповідь про реальних людських персонажів, діти стали більш щедрими. На відміну від того, слухаючи ту саму історію, але з антропоморфними тваринами, вони стали більш егоїстичними», – йдеться у результатах експерименту.
 
«Такі висновки дивують з огляду на те, що багато історій для маленьких дітей саме про людиноподібних тварин», – зазначила Геней. Так у 2002 році огляд 1000 дитячих видань показав, що більше половини з них зображає тварин, з котрих менше 2% показані реалістично.
 
«Ми розповідаємо казки дітям з багатьох причин, і якщо їхньою метою є навчити моралі, то одним із способів зробити цей урок більш доступним є використання людських персонажів», – сказала дослідниця.
 

Коментарі

Щоб залишити коментар, необхідно