"На жаль нічого не вдалось знайти за вашим запитом."
"На жаль нічого не вдалось знайти за вашим запитом."

Старий Лев
Що шукати на Book Forum: художня література для дорослих читачів
15-19 вересня у Львові знову зберуться тисячі письменників, перекладачів, ілюстраторів, видавців та читачів – на 28 Book Forum! Старий Лев також приготував до фестивалю чимало захопливих заходів та книжкових новинок. Сьогодні розкажемо про книжки, на які варто звернути увагу дорослим читачам!
 
НОВИНКИ ВІД УКРАЇНСЬКИХ АВТОРІВ
 
«Смерть лева Сесіла мала сенс», Олена Стяжкіна
 
Це роман про нашу війну й про долі людей, випадково поєднаних у Донецькому пологовому будинку в 1986-му році. Магія фотографії та запозичених імен перетворює незнайомців на гілки генеалогічного дерева — і вони врешті стають родиною, головна в якій — маленька дівчинка. У книжці безліч переходів — стоматолог стає воєнним хірургом, цап — сапером-собакою, боягузливий радянський чиновник набуває рис янгола-охоронця, продавчиня косметики перетворюється на інструктора зі снайперської стрільби... В українському Донбасі. На початку ХХІ століття. Проте час у книжці — доволі умовна величина.
 
Це перший роман авторки українською мовою — втім, не повністю: за задумом, українська тут — чи не найголовніша точка переходу, в якій свідоме прощання з російською означає для героїв та негероїв можливість бути собою.
 
 
 
 
«Ласощі для Медора», Андрій Бондар
 
Есеї до збірки Андрій Бондар написав упродовж 2017–2020 років. Есеїстика тут є способом досліджувати і осмислювати світ через власну систему цінностей і досвіду. За інтелектуальним роздумом прозирає відвертість, а у формі короткої прози ховаються глибші сенси й часом несподівані висновки: порожнечу можна наповнити, визначення «падіння з висоти власного зросту» може стосуватися не лише травмування тіла, але й морального падіння, яке завжди відбувається з висоти власної етичної конструкції, а втрати згодом можуть обернутися набутками, варто лише поглянути на них під іншим кутом зору.
 
Герої короткої прози Андрія Бондаря – випадкові перехожі та близькі люди, історії – несподівані, а подекуди пронесені через десятиліття, рефлексії – часом болісні та важкі, та зрештою у кожному з них – життя в найрізноманітніших його відтінках.
 
 
«20+1 або Земля мертвих», Павло Вольвач
 
Це книжка в жанрі кросовер, в якій авторвикористовує класичні засоби мемуаристики не лише задля створення галереї знакових портретів доби, а й задля вибудови власної біографії як плетива «перехресних стежок» з усіма тими діаметрально різними людьми. Поруч із класиками української літератури тут присусідилися люди-тіні родом із люмпен-криміналізованих запорізьких «посьолків», в одній компанії опинилися музикант із солідним тюремно-героїновим стажем, «запоребрикові» контркультурні діячі, призабуті вітчизняні політв’язні, й ця неоднорідність прозових рисунків Вольвача дозволить читачеві пробратися до кухонь абсолютних геніїв та істинної нечисті, почути мертвих — побачити живих.
 
 
 
 
 
 
 
«Айвенко, або Чоловіки – це…», Людмила Таран
 
У центрі книжки — чоловіки різних поколінь і характерів. Сильні духом і слабкі, віддані та зрадливі, романтичні й цинічні, молоді та старі. А поряд з ними постають яскраві та влучні жіночі образи.
 
Авторка уважно уважно розглядає почуття чоловіків, їхні шрами і зморшки, та майстерно описує історії. Фон, як і їхні вік, роль та жінка поруч, щоразу інший: протистояння на Майдані Незалежності, звіряння у Вероні, карнавал у Венеції. Хай де б були герої, їхні долі і переживання пронизують читача наскрізь.
 
Чесна й чуттєва проза Людмили Таран спонукає до переосмислення узвичаєного та глибоких екзистенційних переживань.
 
 
 
 
 
 
«Селфі в Парижі»
 
«Селфі в Парижі» — збірка сучасних українських оповідань, дія яких відбувається у місті, що приваблює і манить мрією про нескінченне свято, яке завжди з тобою. А втім, Париж зовсім не ідеальний. Як і будь-яке інше місто. За «фасадами» туристичних пасторалей із образами романтичних пікніків на березі Сени вирує буденність реального життя, коли справжнім щастям є скромна вечеря із сервісу врятованих продуктів, в яких от-от спливе термін придатності… А за лаштунками феєричних вечірок розгортаються драми, що назавжди залишають слід у житті.
 
Кожне з оповідань збірки по-особливому передає пульс і вібрації легендарного міста і змальовує Париж, для кожного «свій».
 
До книжки ввійшли паризькі оповідання Катерини Бабкіної, Галини Вдовиченко, Лариси Денисенко, Ірени Карпи, Мар’яни Савки, Ірини Славінської, Гаськи Шиян, Олени Чернінької й Андрія Шкіля.
 
 
 
«Кримський інжир. Чаїр»
 
Це – антологія, до якої потрапили твори-учасники Третього літературно-перекладацького конкурсу «Кримський інжир / Qırım іnciri».
 
Проза й поезія, дитяча література українською та кримсько­татарською мовами показують Крим у родинних історіях, в історіях видатних постатей минувшини, у буденних і неординарних ситуаціях, які творять яскраве полотно того, чим живуть кримчани, зокрема переселенці на материк. Документальність у цих творах переплітається з вигадкою, метафора — з прямослівністю, радість — зі смутком, обурення — з надією.
 
Окрім усього, тексти в антології показують можливості мови: кримськотатарські — через стилізацію під різні часові пласти, під народну творчість, зокрема завдяки використанню діалектів; українські — через вкраплення кримськотатарських та караїмських слів і фраз.
 
 
 
ПОЕТИЧНІ НОВИНКИ
 
«Радуйся, жінок!», Мар’яна Савка
 
Це двадцята книжка співзасновниці і головної редакторки «Видавництва Старого Лева». Лірична героїня у текстах вже достатньо смілива, щоб бути собою, танцювати, співати і кохати на повну силу. Вона вже достатньо сильна і досвідчена, щоб вести за собою інших, вдихати віру і давати впевненість, що всі ми прийшли у світ для радості.
 
Радуйся, жінко! Мар'яна Савка закликає до щастя. Феєрія емоцій, чуттєві і чесні тексти та внутрішня музика поезії – дарують відчуття польоту усім, хто наважується відкрити збірку, усім, хто наважується жити своє життя. Крім нових поезій, на сторінках видання читачі і читачки зустрінуть ілюстрації авторки та тексти, що є піснями з репертуару Тріо «Мар’яничі», гурту Мар’яни.
 
 
 
 
 
«Одновітрильний дім», Василь Махно
 
До нової поетичної збірки Василя Махна увійшли вірші, написані протягом 2018–2020 років. У них — океанічні простори та безмежжя атлантичних узбереж, над якими пролітають кити, серпневі комети й серпокрильці, кукурікають дощі, а Бах, замість музики, займається плеканням бджіл. З вікон поетового дому, що пливе під одним вітрилом, видно найдрібніші деталі світу, чути, як баламкають бакени і з’являються рідні та далекі береги.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
«Афини», Власта Власенко
 
У віршах авторки у кожному слові прозирає правда, яку відчуваєш серцем, а колоритна діалектна мова, окрім потужної енергетики слова, стає ще й ключем до розуміння глибших, первісних сенсів. Оте заглиблення в первісну суть не дає жодного шансу фальші й штучним мудруванням, натомість тут є і філософія, і лірика, а почасти — й тонка іронія.
 
Ця книжка — про розуміння світу і себе в ньому, про нерозривний, а подеколи й магічний зв’язок зі своїм корінням, про емоційну чутливість, зрештою — про вміння бути. Це вірші, у які хочеться вглиблюватися і водночас смакувати їх, як стиглі, нагріті сонцем афини.
 
 
 
 
НОВИНКИ ВІД ІНОЗЕМНИХ АВТОРІВ
 
«Клара і сонце», Кадзуо Ішіґуро
 
Однай з найочікуваніших новинок – роман-антиутопія від автора світових бестселерів, лауреата Букерівської та Нобелівської премій Кадзуо Ішіґуро.
 
Події книги нам переказує унікальна оповідачка: дівчина-роботка Клара, створена для того, щоб стати штучною приятелькою дитині, яка обере її у крамниці. Це вишукано ніжна й водночас бездоганно стримана історія про життя у світі, де панують високі технології, діє новітня класова система, а генетичне редагування — звична річ. Роман немовби перегукується з попередніми книгами Ішіґуро, бо в ньому автор шукає відповіді на ті самі вічні питання. Чи є в кожному з нас щось настільки особливе, чого ніяк не відтворити? Чи має в собі дещо неповторне той, кого сконструйовано без серця і душі? І що означає любити когось іншого — а надто в епоху, коли ми замислюємось про те, чи можемо дізнатися геть усе про людину за допомогою даних і алгоритмів?
 
 
 
«Безутішні», Кадзуо Ішіґуро
 
«Безутішні» — сюрреалістичне плетиво, що ламає стереотипні уявлення про лауреата Нобелівської премії Кадзуо Ішіґуро, винятковий та оригінальний роман. Тепер познайомитися з ним матимуть змогу й українські читачі.
 
За сюжетом книги, знаменитий піаніст Райдер приїжджає до провінційного європейського міста, щоб дати концерт. Він не тільки не може ідентифікувати це містечко, а й навіть не пам’ятає, як погодився на поїздку. Навколишня реальність незвична й комічна, події переплітаються, наче в химерному сні. Піаніст плутає локації, людей, пейзажі, плутає все, що можливо і неможливо переплутати, а втім, поступово починає розуміти, що виступ, який на нього чекає, буде найважливішим у його житті.
 
 
 
 
 
 
«Загадка 622 номера», Жоель Діккер
 
У новій історій на шанувальників Жоеля Діккера чекає чергова детективна історія. Одного грудневого ранку на підлозі в номері 622 розкішного готелю в швейцарських Альпах знаходять труп. Поліції так і не вдається розкрити справу, а з плином часу чимало людей забуло про те, що сталося.
 
Через багато років письменник Жоель Діккер приїжджає в той самий готель, щоб оговтатися від розриву стосунків. Він навіть не уявляє, що закінчить розслідувати давній злочин, та ще й не сам: Скарлетт, прекрасна гостя й письменниця-початківка, що зупинилась у сусідньому номері, буде супроводжувати його в пошуку, а також намагатиметься збагнути, як написати хорошу книжку.
 
Що сталося тієї ночі? Відповідь на це питання знайдемо в цьому диявольському детективі, побудованому з точністю швейцарського годинника. Жоель Діккер нарешті приводить нас до рідної країни, щоб розповісти про розслідування, яке поєднує любовний трикутник, ігри з владою, зради і заздрість у не такій вже спокійній Швейцарії, де правда сильно відрізняється від усього, що ми собі уявляли.
 
 
«Сніги Кіліманджаро», Ернест Гемінґвей
 
Оповідання у цій збірці вражають глибиною і безпомильною точністю образів, у них довершено втілюється славнозвісний «принцип айсберга», винайдений самим Гемінґвеєм. Екзотичні сцени африканського сафарі контрастують із лісовою красою Мічигану, а ще — із особливою поетикою буденності, в яку повністю поринають герої, щоб відволіктися від тривожних і страшних думок.
 
Втрачені можливості і життя на повну, вічні пошуки сенсу життя і погляд в очі смерті, кохання та травми війни, яка різко ділить життя на «до» і «після», безнадійність і надія — усе це звучить у прозі Ернеста Гемінґвея із притаманною тільки йому простотою, із приголомшливою силою.
 
 
 
 
 
 
 
 
«Джинґо», Террі Пратчетт
 
На Пратчеттоманів чекає «Джинґо» — четвертий роман із циклу про Міську варту серії «Дискосвіт» Террі Пратчетта, що висміює агресивний горе-патріотизм та безпідставний войовничий ентузіазм.
 
Зненацька з глибин Округлого моря здійнявся... цілий острів і, звісно ж, найближчі до нього Анк-Морпорк та їхній морський сусід Хапонія претендують на нову територію та навіть готові розпочати за неї війну. Правда, готовність у випадку анк-морпоркців означає хіба що хвацький бойовий дух. Командор Варти Семюел Ваймз відчуває, як у місті змінився вітер — так, що не пізнати, хто тепер друг, а хто ворог — і за будь-яку ціну намагається зупинити, мабуть, найбільший у своїй кар’єрі злочин.
 
Тим часом лорд Ветінарі як вправний політик який звик жонглювати інтересами впливових людей, намагається втримати місто на плаву. Допоможуть йому в цьому геніальний винахідник Леонард із Квірма і значно менш обдаровані вартові, які несподівано розкриють свій потенціал.
 
 
 
 
«Смішні кохання», Мілан Кундера
 
Сміливо можна стверджувати, що сім новел Мілана Кундери, вперше об’єднані під спільною палітуркою 1968 року, задають настрій і тон усій подальшій творчості культового письменника. Нестерпна легкість, із якою автор препарує життя головних героїв новел, а також почуття й долі персонажів, що їх оточують, дає змогу сприймати цю прозу водночас невимушено і з філософським самозануренням, заразом необтяжливо і сумовито, комічно й поважно.
 
Часом видається, наче не має особливого значення, що обирати — правду чи брехню, любов чи зраду. Життя точиться поза цими категоріями, які не здатні суттєво на нього вплинути.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Коментарі

Щоб залишити коментар, необхідно

imageimage