Stary Lev Logo
На жаль, нічого не вдалось знайти за вашим запитом.
wishlist
Stary Lev Logo
На жаль, нічого не вдалось знайти за вашим запитом.

Що означають дитячі малюнки на полях зошитів
Random
У кожного з нас був період, коли поля сторінок у шкільних зошитах покривалися різноманітними квіточками, зірочками, машинками чи просто кривульками. Про що свідчать дитячі малюнки у зошитах та чи варто батькам хвилюватися з цього приводу розповіла арт-терапевт Дарія Дика.
 
З точки зору арт-терапії, малювання – це відображення підсвідомого світу дитини, де вона відчуває мир та спокій. Коли дитина малює, у неї виникає відчуття спокою та підтримки. В образотворчому мистецтві ми вивчаємо себе, інших людей та світ довкола, ведемо внутрішній діалог. Малюванням ми реагуємо на навколишнє, а інколи й просто «замальовуємо» час очікування.
 
Серед причин, які спонукають школярів розмальовувати зошити, можна виділити такі:
 
- Неправильно обране для учня місце в класі. Дитина, яка швидко втрачає увагу, повинна сидіти ближче. Адже при відсутності зорового контакту вчитель-учень такі діти відволікаються і можуть використовувати свій час на малювання замість навчання;
 
- Хвилювання, обдумування подій, які відбулися напередодні, наприклад, у сімейному колі;
 
- Відсутність достатньої кількості образів під час монотонних лекцій знижує рівень зацікавлення дитини. Відповідно, учні шукають ці образи у малюнках;
 
- Нестача власного творчого простору. Таким чином діти намагаються заповнити те місце для творчості, яке у них відбирають у класі.
 
Чи може сприйняти та усвідомити навчальний матеріал дитина, яка малює під час уроку? Це залежить від рівня занурення дитини у власний творчий світ. Наприклад, для активних школярів це можливо, адже для них малювання – це свого роду компенсація відсутності зацікавлення і єдиний спосіб всидіти на місці.
 
Зрозуміти суть малюнка віддалено дуже важко. Потрібно знати контекст його творення, зрозуміти, які події відбулись напередодні, що спонукало дитину малювати тощо. Малюнок – наче фотографія певного моменту.
 
Батькам найперше варто звернути увагу на декілька аспектів дитячих малюнків. По-перше, що спонукало дитину намалювати той чи інший образ, що говорить сам школяр про свою творчість. По-друге, вивчити повторюваність малюнків. Часто для дітей малювання на полях зошитів одних і тих же орнаментів свідчить про вміння саморегулювати свій внутрішній стан, виражати власні почуття.
 
Якщо ви помітили за дитиною замкнутість, тривожність, пригніченість, а її малюнки вас насторожують – варто звернутися до психолога чи арт-терапевта.
 
А якщо бачите у дитини схильність до малювання як талант, підштовхніть її займатися візуальним мистецтвом. Часто такі малюнки з зошитів переносяться на панно, асфальт тощо. Не обмежуйте дитину у виборі. Можливо саме у творчості покликання вашого малюка.
 
 
 

Коментарі

Щоб залишити коментар, необхідно

imageimage