Stary Lev Logo

«#НАШІ на карті світу». Уривок з книжки про українців, яких визнав увесь світ
Незабаром українські книгарні поповнить унікальна книжка. «#НАШІ на карті світу» журналістки Уляни Скицької — це 80 історій про непересічних людей: українців за походженням чи місцем народження, яких визнав увесь світ, які змінили хід історії, чиї досягнення дивують і вражають. Серед героїв книжки є добре особистості, так і люди, чиї досягнення стануть для вас відкриттям. І сьогодні розкажемо вам про одного з героїв книжки –  оскароносного мультиплікатора студії «Дісней» Володимира Титлу. Читаймо уривок з книжки ;)
***
Намалювати мультиплікаційного персонажа, щоб діти сміялися і сумували, співчували і переживали за них — непросто. Так вправно передавати емоції діснеївські мультиплікатори вміли не завжди. У цьому їм допоміг Титла.
Син українських емігрантів, Володимир швидко зрозумів, ким хоче стати — хлопець буквально не випускав олівець з рук, що й привело його в 16 років на кіностудію «Paramount Pictures». Тут йому довірили малювати титри до мультфільмів, згодом за ним навіть закріпилося прізвисько «Титла титрів».
 
До теми. Купити книжку «#НАШІ на карті світу»
Далі було ще декілька студій і навіть поїздка в Париж, де він відточував художню майстерність у найкращих художників та скульпторів світу. Утім, змирившись, що такого рівня йому не досягнути, повернувся у Штати. В цей момент один із друзів заманив Володимира до Волта Діснея — це був 1934 рік, і студія готувала лише коротенькі мультики з простою анімацією. Титла зізнавався: його не покидало враження, що він потрапив у божевільню — навколо десятки чоловіків цілими днями кривлялися перед дзеркалом.
Він прийшов якраз вчасно, адже Волт вирішив піти вабанк і створити перший у світі повнометражний мультфільм «Білосніжка і семеро гномів». З Білосніжкою все було зрозуміло — з-поміж двохсот кандидаток обрали танцюристку і лише перемальовували її рухи. А як із гномами? Просто гарно промалювати персонажів було недостатньо. Володимир в обриси кожного коротуна вселяв справжній характер. У порухах губ і брів легко читалися емоції вічно незадоволеного Буркотуна і розсудливого Дока.
 
 
Кадр з мультфільму «Білосніжка і семеро гномів», 1937
 
Дісней страшенно нервував. Від успіху стрічки залежала доля студії. Замість запланованого бюджету у 250 тисяч вони вже витратили півтора мільйона, а сам Волт заклав власний будинок. Та прем’єра 1937 року розвіяла всі сумніви аніматорів. Мультфільм став справжньою сенсацією і навіть отримав «Оскара». До заповітної статуетки додали ще сім мініатюрних, тим самим віддаючи належне і персонажам Титли.
 
Після «Білосніжки» Володимир Титла перейшов у ранг топ-аніматорів з найвищою зарплатою — 300 доларів на тиждень. Коли Волтові Діснею спало на думку створити мультфільм про стосунки слоненяти Дамбо і його мами, він одразу запропонував втілити цю ідею Титлі. У того якраз підростав дворічний син Петро, тож залишалося просто спостерігати за ним і дружиною та переносити їхню любов на папір. Саме «Дамбо» 1941 року назвали вершиною творчості Титли. Два «Оскари», «Пальмова гілка» за анімацію, та головне — українець довів, наскільки важливо вміти передавати почуття олівцем.
 
 
Кадр з мультфільму «Дамбо», 1941
 
Його роботи стали натхненням для інших діснеївських мультиплікаторів. Здавалось, своїх персонажів він промальовує зсередини: спочатку створює в уяві їхній характер, а вже потім поверх накладає візуальну форму. Підступний лялькар Стромболі з мультфільму «Піноккіо» став новим проривом для студії. Титлі, який і сам вирізнявся зростом, кремезною статурою, густими чорними бровами та волоссям, легко дався візуальний образ італійця. З емоціями теж було нескладно — про запальний характер Володимира знали всі. Відпрацьовуючи сцени з лялькарем, настільки входив у роль, що, за словами його колег, навіть трусилися стіни в його кабінеті.
Коли для мультфільму «Фантазія» потрібно було створити образ Чорнобога — бога темряви у слов’янській міфології, — то це завдання теж довірили українцю, розуміючи, що його походження допоможе краще втілити фольклорного персонажа. Аби додати Чорнобогові лиховісності, художник працював практично у темряві, поставивши на підлогу невелику лампу, і змальовував із дзеркала страхітливі тіні на своєму обличчі.
 
Експресивний за своєю натурою, Титла зумів відкрити нову еру в діснеївських мультфільмах — еру емоцій та детально розроблених характерів — і задав нову планку для майбутніх поколінь аніматорів.
 
Перша презентація книжки «#НАШІ на карті світу» відбудеться під час 25 Book Forum у Львові:
20 вересня – 16:00 – Учасники: Уляна Скицька, Павло Резвой – Модераторка: Оля Ренн – «Дзиґа», «Квартира 35» (вул. Вірменська, 35).

Коментарі

Щоб залишити коментар, необхідно