Історія однієї обкладинки: Назар Гайдучик і «Магнетизм»
Цвик Олена
24.06.2020
Нещодавно обкладинка до книжки «Магнетизм» Петра Яценка виборола золото у конкурсі Ukrainian Design: The Very Best Of 2020. Тому ми говоримо з її автором – дизайнером Назаром Гайдучиком – саме про цю найновішу роботу, а не про обкладинку до роману Італо Кальвіно, за яку поголосувало найбільше читачів як за найкращу обкладинку Старого Лева. Проте, якщо ви хочете почути історію обкладинки до книжки «Якщо подорожній одної зимової ночі» (або будь-якої іншої), напишіть нам у коментарях.
Творчій уяві Назара належить, мабуть, найбільша кількість обкладинок Старого Лева: свою першу обкладинку для видавництва він створив 8 років тому, ще не будучи на посаді арт-директора Сьогодні Назар розповість, скільки часу та ескізів потрібно для того, аби створити «золотоносну» обкладинку, чому забракував попередні варіанти оформлення та про те, що ж зображено на обкладинці – снаряд чи яйце.
Назар Гайдучик, графічний дизайнер, ілюстратор, арт-директор «Видавництва Старого Лева», автор обкладинки до роману «Магнетизм» Петра Яценка.
– На варіант обкладинки до книжки «Магнетизм», який врешті й був затверджений, я витратив півтори години, сидячи в кафе. За цей час виник головний образ, шрифтова композиція та колір. Це була жива емоція. Ескізів не робив — одразу начисто. Уся композиція цілісно намалювалась в уяві.
– На момент створення цієї обкладинки, у мене вже були два варіанти (на фото), які, на мою думку, не до кінця «працювали» і «чіпляли». Але вони послугували хорошою опорою для роботи над третім варіантом. Тому вся робота над фінальною обкладинкою була як єдиний потік.
– «Це магнетизм... Притягання двох протилежностей, в яких є багато спільного. Ми не розуміємо, звідки ця сила, але вона діє», — говорить цитата з книжки Петра Яценка. Це роман про стосунки людей та міст, які можуть з легкістю знищити одні одних, а можуть дати одне одному життя. Вони можуть притягатися або відштовхуватися. Так говорить і сам автор, і це гарно відчитується в романі.
– Дуже резонуючими зі мною в «Магнетизмі» є стосунки людини з предметами чи об’єктами. Коли ми надаємо їм значення «живих». Інколи, йдучи містом, я можу побачити, до прикладу, розібраний автомобіль на сервісі, уявляю, що йому лячно, бо він на прийомі у лікаря. Схожі стосунки у головної героїні роману Гайки зі снарядом, який не виконав свого призначення, не детонувавши вчасно.
Акцентом на яйці-снаряді є тріщина, яка символізує момент перед… перед чим саме – я залишив на розсуд читачеві. Перед детонацією, чи, можливо, затуханням. Апогеєм життя снаряду є вибух, але й люди також «вибухають», коли їм доводиться робити важливий життєвий вибір.
– Металізований колір обкладинки — іржа. У книзі є багато металу, стім-панку та іржі.
– Люблю, коли виходить передати зміст та емоцію мінімальною кількістю засобів. Без зайвих прикрас, лише найважливіше. Це спрацювало з «Магнетизмом». Тоді мене тягне використати найпростіші графічні елементи. В цьому випадку — це векторна графіка та шум, який створює ефект розпеченого металу. Також це хороша можливість застосувати техніку друку фарбами PANTONE, які дають цікаві результати при друці — металевий відблиск, яскраве світіння тощо.
– Чи погоджуся розробляти дизайн книжки, яка за своєю суттю «не моя»? Взагалі люблю працювати з різними книжками і жанрами. Щоразу це цікавий виклик. Але, покладаючись на власну інтуїцію, працюю з тими, які є близькими мені. А оскільки частиною моєї роботи є вибір дизайнерів/ілюстраторів під різні проєкти, то я навчився відчувати, за яку книжку братися, за яку — ні.
Коментарі
Щоб залишити коментар, необхідно