Нещодавно Старий Лев за підтримки програми Європейського Союзу «Дім Європи» видав унікальну книгу Іана Гейдна Сміта «Коротка історія фотографії». Праця Сміта — це екскурс у світ фотографії, який буде цікавим і професійним фотографам, і людям, які просто хочуть більше дізнатися про фотомистецтво.
Сьогодні про це детальніше розповість фотограф із Черкас Ігор Єфімов, який уже встиг ознайомитися з новинкою. Ігор — переможець фестивалю фотографії «Eastreet» (Польща), лауреат «Prometheus 2015 Award», «Photographer of the Year 2017» у двох номінаціях, автор персональних та спільних виставок і фотопроєктів. Ось що він розповідає про нашу новинку.
***
У «Видавництві Старого Лева» вийшов переклад книги Іана Гейдна Сміта «Коротка історія фотографії». Книга вийшла дійсно невеликою, але дуже місткою: у ній знайшлося місце для більшості знакових фотографій, починаючи з найпершої світлини «Вигляд з вікна у Ле Ґра» Нісефора Ньєпса 1826-1827 років, закінчуючи 2016-м роком та знімком Едварда Буртинського «Солончак №13». Власне, це і є моя головна претензія до книжки — те, що вона рано закінчується Мені було б цікаво побачити роботи, які стали знаковими за ці п’ять років, але зрозуміло, що в жодній книзі неможливо охопити весь об’єм світової фотографії.
Тим не менш, у цьому виданні представлена показова вижимка з усього найважливішого, що сталось за понад 200-річну історію фотографії. Мені здалося цікавим та доцільним розділення книги не лише за авторами та знаковими світлинами, а і темами, жанрами та навіть техніками, адже зараз, маючи непогані камери в кишенях, ми забуваємо, що насправді, отримати зображення, по-перше, було не так просто, а по-друге, це можна зробити різними способами.
У книзі є гайд, який підказує, як ефективно нею користуватись. Зручно, що книга продумано структурована, а також містить багато корисних перехресних посилань, що допомагає більш повно осягнути те чи інше явище у фотографії. Для початківців ця книга буде цікава тим, що слугуватиме своєрідною фотоенциклопедією. Для професіоналів — це можливість надихнутися, згадати старі імена, а можливо, і дізнатись нові. Особисто я відкрив для себе, що Едґар Деґа також фотографував і відстоював фотографію як вид мистецтва.
Власне, фотографія — один із наймолодших видів мистецтва, який еволюціонував від суто технічного винаходу та дивакуватої забавки до повноцінного медіа, яким користуються провідні художники світу. Цей розвиток можна простежити на сторінках цього видання. Зараз поріг входу у фотографію досить низький, тому багато людей починають знімати і проявляти таким чином свою творчість, але багато з них не знають історію фотографії, що, на мій погляд, повинно бути базовим знанням.
Фотографія, як частина образотворчого мистецтва, стала мовою і для того, щоб розуміти її, або грамотно доносити нею свої думки, її необхідно вивчати. Ця книга може стати гарним підручником. Ще одна думка, яка прийшла мені під час прочитання «Короткої історії фотографії», — ніколи не варто переставати навчатись. Іноді корисно повертатися до витоків, адже там можна відкрити щось нове для себе або переосмислити забуте старе. Безумовно, однієї цієї книги недостатньо, але вона може стати гарним початком на фотошляху, першою сходинкою для людей, які хочуть поринути у фотографічний світ.
Коментарі
Щоб залишити коментар, необхідно