Білл Ґейтс про книгу «Бліцмасштабування»
11.02.2021
Нещодавно українською вийшла книга Рейда Гоффмана та Кріса Є «Бліцмасштабування», на сторінках якої автори розповідають, коли і як слід удатися до бліцмасштабування та на що варто звертати увагу, аби досягти успіху. Передмову до книги написав бізнесмен, інвестор, засновник корпорації «Microsoft» Білл Ґейтс. І ось що він каже про «Бліцмасштабування»:
***
Я знайомий з Рейдом Гоффманом вже багато років. Наша дружба почалася тоді, коли я часто відвідував Кремнієву долину, щоб зустрічатися з представниками Greylock Partners, фірмою венчурного капіталу, в якій Рейд є партнером, — аби дізнатися про компанії, у які вони інвестували. Мене завжди вражав його гострий розум та блискуче бізнесове чуття. Рейд відомий своїми довгими званими вечерями, де розмови можуть затягуватися до пізньої ночі, тож ми з ним провели багато застіль, обговорюючи деталі індустрії технологій, аналізуючи перспективи штучного інтелекту та інші цікаві теми. Коли на одному з цих застіль Головний виконавчий директор Microsoft Сатья Наделла завів мову про придбання мережі LinkedIn, я вже знав, що це буде дивовижна угода.
Ціна у Спільноті Старого Лева
140 грн
140 грн
Зареєструватися
Це особливо стосується двосторонніх моделей бізнесу, що передбачають наявність двох груп користувачів, які взаємно створюють позитивний мережевий результат. Наприклад, LinkedIn бажає залучити і людей, які шукають роботу, і роботодавців, які шукають працівників. Airbnb цікавлять гості, які шукають, де зупинитися, а також господарі, які здають помешкання в оренду. Uber потребує залучення і водіїв, і пасажирів.
Компанія з розробки програмного забезпечення (ПЗ), яка продає операційні системи, так само потребує розробників додатків, як і кінцевих користувачів. Microsoft точно пережила етап бліцмасштабування (хоча ми це так тоді й не називали). Ми заздалегідь відбули навчання, і нам вдалося набути репутації солідної компанії. До того ж нам була притаманна виняткова культура наполегливої праці та швидкого виконання завдань.
Ідеї бліцмасштабування годяться не лише для стартапів та скейлапів, орієнтованих на масштабування доступу до ринків. Вони важливі також і для великих усталених компаній. Вікно для дії може бути вузьким і зачинитися дуже швидко. Навіть кілька місяців вагань можуть бути вирішальними і визначити, хто веде, а хто доганяє.
Ідеї Рейда та Кріса зараз практичніші, ніж будь-коли раніше, адже тепер можливо збільшувати обсяги надзвичайно швидко, що було просто нездійсненним кілька десятків років тому. Багата екосистема постачальників послуг та аутсорсингові компанії підтримують швидкісне зростання. У багатьох компаніях раптово відбулися великі стрибки, отже, маємо багато прикладів, на яких можна повчитися. Відгуки користувачів надходять у постійному потоці даних. Виробничі цикли знизилися із річних до тижневих або й щоденних. Гарні відгуки миттєво поширюються онлайн, тому вдалий продукт може швидко набути безліч прихильників.
Інакше кажучи, практичні дослідження, про які ви ось-ось дізнаєтеся, та знаряддя, які отримаєте, ще ніколи не були такі актуальні. Зараз ідеальний момент, щоби прочитати цю книжку. Я радий, що Рейд та Кріс поділилися своїми міркуваннями.
Коментарі
Щоб залишити коментар, необхідно