Stary Lev Logo
На жаль, нічого не вдалось знайти за вашим запитом.
wishlist
Stary Lev Logo
На жаль, нічого не вдалось знайти за вашим запитом.

Старий Лев
10 способів посилити інтелект дитини – поради вчених
Random
Боротися за більш високі інтелектуальні показники вашої дитини ніколи не пізно. Ось що говорить наука про те, як можна допомогти малюкам і підліткам стати ще розумнішими.
 
 
1. Уроки музики
Все дуже просто: наукові дослідження, проведені ще на початку 2000-х років, показують, що порівняно з дітьми з контрольних груп, діти, які вчилися грати на музичних інструментах, демонстрували вищі показники по всій шкалі IQ. Насправді музична освіта допомагає всім: від малюків до дорослих. Учні та студенти підвищують свою успішність, а бабусі й дідусі, які брали учать в дослідженні, навіть продемонстрували уповільнення процесів старіння.
 
 
2. Міф про дурних спортсменів
Звичайно, спортсмени проводять значно більше часу на стадіоні, ніж у бібліотеці. Ви ж дбаєте про те, щоб ваша дитина приділяла увагу спорту та навчанню однаково? Хороша фізична форма підсилює здібності до навчання. Після фізичних вправ люди засвоюють нові слова на 20% швидше. У 2007 році група німецьких учених встановила, що учасники експерименту засвоювали нові терміни на 20% швидше після фізичних навантажень, ніж до них. За 3 місяці режиму тренувань кровообіг в тій частині мозку, яка відповідає за пам'ять і навчання, посилився на 30%.
 
 
3. Не читайте дітям - читайте разом з ними!
Ваша дитина вчиться читати? Нехай вона не просто дивиться на ілюстрації, поки ви читаєте: звертайте її увагу на слова. Канадські психологи з'ясували, що навички читання у дітей покращуються, якщо батьки читають книгу з ними разом. Таке читання сприяє формуванню ранньої грамотності навіть у дітей з труднощами розвитку.
 
 
4. Недолік сну - зло!
По Бронсон і Ешлі Меррімен, автори бестселера «Шокуюче виховання», стверджують, що регулярне недосипання 1 години для шестикласника означає знизити свої розумові здібності до рівня четвертокласника. Автори встановили залежність середньої оцінки від середньої кількості часу сну. Участь у дослідженні взяло 3000 учнів Род-Айленду. Підлітки, які в середньому отримували «відмінно», спали на п'ятнадцять хвилин більше, ніж ті діти, що отримували оцінку «добре». Ті, у свою чергу, спали в середньому на п'ятнадцять хвилин більше, ніж «трієчники» і так далі. Кожна чверть години сну має величезне значення!
 
 
5. IQ не так важливе, якщо немає самодисципліни
Рівень самодисципліни більше гарантує успіх у житті, ніж IQ, – стверджує Чарльз Дахігг у своїй книзі «Сила звички: що і навіщо ми робимо в нашому житті і бізнесі». Десятки наукових досліджень встановили, що сила волі – єдиний визначальний фактор досягнення успіху. Учні з більшою силою волі показували кращу успішність і могли обирати кращий навчальний заклад для здобуття професійних знань. Вони пропускали менше занять, менше дивилися телевізор і більше приділяли часу домашнім завданням. «Дисципліновані підлітки перевершують у навчанні своїх більш імпульсивних однолітків з усіх предметів. Дисципліна обумовлює успіх більше, ніж просто високий показник IQ» – вважають вчені. Отже, старанність і завзятість – ось від чого залежать оцінки. У своєму бестселері «Як діти досягають успіху» Пол Таф пише про те, що старанність – найкращий індикатор успішного працевлаштування. Крім того, як показують його спостереження, старанні люди краще вчаться, чинять менше злочинів, довше перебувають у шлюбі. Вони  живуть довше, і не тільки тому що менше курять і п'ють, у них ще й менший ризик інсульту, гіпертонії і розвитку хвороби Альцгеймера. Яка дитина найчастіше досягає успіху? Наполеглива дитина. При цьому дослідник визначає завзятість як наполегливість і натхнення.
 
 
6. Навчання –  активний процес
Вчені з'ясували, що більшість так званих «розвивальних» мультиків і програм не лише не дають жодного ефекту, але й часто шкодять дитині. Так говорить дослідження, яке провів автор книги «Правила мозку» Джон Медіна: за кожну годину, проведену за переглядом «розвивальних» мультиків, діти віком від 17 до 24 місяців відстають від «нерозвинених» однолітків в розумінні 6-8 слів. Справжнє навчання не може бути пасивним процесом. Крім того, наш мозок влаштований так, щоб вчитися в процесі діяльності, а не пасивно сприймати інформацію. Як у «правилі двох третин»: щоб вивчити вірш, краще 30% відведеного часу читати його, а дві третини повторювати, щоб запам'ятати.
 
 
7. Задоволення може приносити користь, якщо його отримувати в потрібний момент
Звичайно ж, краще було б, якби діти завжди і скрізь їли тільки здорову їжу. «Wall Street Journal» надрукував результати дослідження про залежність між харчуванням учнів та їхньою успішністю. Всі знають, що в день контрольної чи іспиту потрібно як слід поснідати їжею, що повільно перетравлюється і містить багато вуглеводів та клітковини, наприклад, вівсянкою. Але й те, що дитина їсть увесь тиждень до контрольної, також має значення. Шістнадцять студентів коледжу взяли участь в експерименті з вимірювання рівня уваги і швидкості мислення. Учасники п'ять днів їли жирну, бідну на вуглеводи їжу: м'ясо, яйця, сири і вершки, однак після такої дієти всі їхні показники значно впали. Водночас є винятки. Діти не завжди їдять тільки здорову їжу, і це не так страшно як здається, адже солодощі прискорюють мозкову діяльність. Проблема тільки в тому, що зазвичай солодощі їдять в невідповідний момент (ігри, вечірній час перед сном). Тому якщо вже ви дозволяєте дитині з'їсти шоколадку або випити колу, нехай це буде під час занять, а не під час відпочинку.
 
 
8. Успішні діти – це щасливі діти
Немає сумнівів у тому, що щасливі люди більш успішні, ніж нещасливі: вони мають престижнішу роботу, отримують більшу зарплату, частіше одружуються, а в шлюбі живуть довго і щасливо. Як же виховати щасливу дитину? Постарайтеся спершу стати щасливими батьками!
 
 
9. Дружба з хорошою компанією однолітків
Гени батьків мають великий вплив на дитину. А от методи виховання – значно менше. Малколм Гладуелл у книзі «Переломний момент», розповідає як у ході експерименту він дійшов висновку, що у 16-річних дітей з їхніми біологічними батьками проявляється схожість у розумових здібностях і схильностях. Якщо йдеться про всиновлених дітей, результати виглядають дивно: розумові здібності і схильності у дітей зовсім не схожі на риси їхніх названих батьків, хоча ж саме ці люди їх виховували, годували, одягали, вчили, любили та читали їм 16 років поспіль! Що ж сильніше впливає на формування поведінки у дітей? Група їхніх однолітків-друзів. Зазвичай ми думаємо про шкоду «поганої компанії», але варто замислитися про користь «хорошої компанії». Жити в хорошому районі, ходити в гарну школу та дружити з хорошими хлопчиками і дівчатками – ось що може визначити життєвий успіх вашої дитини.
 
 
10. Віра в дітей
Артур Арон, відомий соціальний психолог наводить такі результати експерименту: перед тим, як нові вчителі приходили працювати в певні класи, експериментатор повідомляв їм, що, наприклад, Вася К., Свєта Ч. і Таня Г. – дуже талановиті діти. Насправді прізвища вибиралися експериментатором навмання. Але дивно, що до кінця року Вася К., Свєта Ч. і Таня Г. дійсно значно піднімали свої показники у навчанні, адже вчителі ставилися до них як до талановитих, багатообіцяючих учнів! Всі діти, названі «талановитими» на початку експерименту, наприкінці року підвищили IQ на 10 пунктів.
Наостанок нагадаємо: інтелект – це ще не все. Без совісті й співпереживання навіть дуже розумні люди можуть стати монстрами. Як казав колись знаменитий сатирик Патрік О`Рурк: «Рідко коли інтелігент затіє бійку в барі. Зате водневі бомби роблять вже точно не дурні».

 

Коментарі

Щоб залишити коментар, необхідно

imageimage