Stary Lev Logo
На жаль, нічого не вдалось знайти за вашим запитом.
wishlist
Stary Lev Logo
На жаль, нічого не вдалось знайти за вашим запитом.

Чиркова Дар'я
Швидкочитання: на старт, увага, руш!
26-й президент США Теодор Рузвельт спеціально навчався швидкочитанню і міг прочитати та засвоїти (до дослівного цитування) до 2-3 сторінок тексту за хвилину. Щоб прочитати абзац, йому було достатньо секундного погляду, а на прочитання досить об'ємної книги президент витрачав до двох годин.
 
У сучасному темпі життя вміння швидко сприймати, обробляти і запам’ятовувати інформацію стає не просто корисною навичкою, а маст хевом ХХІ століття.
 
У школі швидкість читання перевіряли вчителі. Досі пам’ятаю: підходиш до вчителя, читаєш спершу вголос, а потім про себе. Далі вчителька рахує кількість слів, ставить питання за власним бажання і оцінку в журнал. Це було в дитинстві.
 
Звісно, коли ти вже дорослий, ніхто не буде садити тебе поруч і рахувати кількість прочитаних тобою слів. І оцінювати твої навички й поготів. Однак, доведено, що середній показник швидкості читання дорослої людини 200-400 слів на хвилину.
 
А скільки встигають прочитати ті, що володіють особливою технікою? Понад 1000 слів.
 
Вражає?
 
Може й не кожен із нас президент США, але читати як Теодор зможемо. Доведено. Мною.
 
Декілька років тому я закінчила курс зі швидкочитання. Піти вирішила через великий масив інформації, яку треба було вивчити в 11 класі. Незрозумілі фізика, біологія, хімія. Українська література у підготовці до ЗНО. Тож, вирішила я, варто пришвидшитися.
 
Аби навчитися швидкочитанню треба:
 
1. Навчитися концентрувати увагу.
 
На курсах ми запам’ятовували розташування предметів, слухали історії, в кінці яких нам ставили питання: «Якого кольору була сукня?» чи «З якого слова почалась розповідь?»
 
2. Розвинути пам’ять.
 
Звучить, можливо, складно, проте на практиці — все реально. Навіть не треба щодня вчити вірші (хоча за бажанням можна, звісно).
 
Ви чули про метод «кімнати Цицерона»? Це давньоримський політичний діяч та філософ. Суть методу — навішування образів на предмети в кімнаті. Поки вам щось розповідають, розглядайте кімнату і знаходьте в ній відтворення подій розповіді. Ніби якорі розкидані по кімнаті. Потім відтворюйте розповідь, підіймаючи один якір за іншим.
 
Близький до попереднього метод асоціацій. Цифра два схожа на лебедя, 0 — на озеро, 8 — хмаринку. От і вийшло запам’ятати число 208.
 
3. Розширити периферійний зір.
 
 
Тут на допомогу прийдуть таблиці Шульте. Це таблиця з числами — стандартна має 25. Працювати з ними легко і вони ж різної складності. Для малечі і вже дорослих батьків. Вам необхідно дивитися сконцентровано на центральне число і боковим зором знаходити цифри від 1 до 25 та навпаки.
 
Після цих нескладних, проте дуже корисних вправ можна переходити до читання.
 
Однак, і тут є з чим попрацювати. Адже попередні вправи лише підготували вас і ваш мозок до засвоєння нового формату читання.
 
Отже:
 
1. Читайте без регресії. Це той процес, коли ви неодмінно повертаєшся до вже прочитаного: слова, речення, абзаца. Часто регресія виникає через неуважність чи складність тексту. Але для вивчення швидкочитання відкидайте будь-яке бажання перечитати. Йдіть далі, поки не дочитаєте статтю, розділ чи хоча б аркуш.
 
2. Не «промовляйте» текст у голові. А іноді й дійсне читання лише губами. З рухом губ боротися легко — примусив та й все. А ось думки... На курсах нам ставили метроном. Його ритмічні удари перебивали хід думок, відволікали. Так ми вчилися просто ковзати очима по тексту. А також концентруватися на тексті, не думаючи про своє.
 
3. Вчись читати лінійно. Існує три варіанти швидкого зчитування сторінки:
 
- Згори до низу і по центру.
- З лівого верхнього кута у правий нижній кут.
- Стрибками зліва на право (4 стрибка на сторінку).
 
4. Виокремлюй головне від другорядного. Запам‘ятовуй іменники і дієслова. Саме з них складається основний сюжет.
 
Закінчуючи курси, ми перевіряли здобутки кожного. Не можу передати своє здивування, коли мені вдалося прочитати за хвилину близько 10 сторінок і переказати сюжет! Це було неймовірно. У школі кожний підсовував мені книжку, аби перевірити, що це дійсно можливо. Будь-кому. Навіть мені.
 
Тож не лінуйтеся. Не кажіть: «Та він ж президент, а я? У мене так не вийде». Можливо, саме навички швидкого читання допомогли Рузвельту стати президентом, м?
 
P.S. Коли навчитеся, не рекомендую за цією технікою читати юридичні та економічні угоди. А художньою літературою часто-густо хочеться насолоджуватися.
 

Коментарі

Щоб залишити коментар, необхідно

imageimage