Перше правило автора: писати треба кожного дня
24.06.2016
Стрічки «13 друзів Оушена», «Ілюзіоніст», «Щасливчик», телесеріал «Мільярди» та безліч інших з’явились завдяки перу Браяна Коппельмана – відомого американського кіносценариста та продюсера. Працюючи майже 20 років у кіноіндустрії, він накопичив колосальний досвід роботи над фільмами, співпраці з авторами та продюсерами. І сьогодні пропонуємо вам декілька порад Браяна Коппельмана про те, що робить автора успішним не залежно від жанру, у якому він працює.
- Правило «Пиши про те, що знаєш» працює, але воно може обмежувати. Пиши про те, що тебе приваблює. Пиши про те, про що не можеш перестати думати.
- Одного разу, під час, як мені здавалося, серйозної і щирої розмови з батьком, я сказав, що хочу писати. Він подивився на мене і запитав: «Хочеш писати? Пиши». І це досі найкраща порада, яку я отримував у житті.
- З усіх сценарних правил по-справжньому правильним є тільки одне: писати треба кожного дня.
- Як тільки ви віддаєте свою роботу у чужі руки, вона перетворюється на товар. Тому, поки вона у вас, ставитеся до неї як до витвору мистецтва.
- Брати Коен, Чарлі Кауфман, Квентін Тарантіно ніколи не намагалися вгадати, що Голлівуд захоче у них купити. Вони просто писали про те, що їх хвилювало. Це слід робити і вам.
- Зауважте, я не кажу, що форма і структура не мають значення. Мають. Але вони повинні працювати на створення емоційного зв'язку з людиною, яка буде читати ваш твір.
- Намагайтеся швидко закінчити перший драфт (draft – ескіз, чернетка, план) сценарію, щоб не дозволити зародитися сумнівам.
- Всі підручники зі сценарної майстерності - фуфло. Усі. Дивіться фільми, читайте сценарії. Вчіться на них.
- Ось що я помітив: автори-початківці вигадують героїв, які дурніші за них. Професіонали намагаються створити персонажів, розумніших за себе.
- Жоден голлівудський «бос» не знає, що глядачі захочуть подивитися наступного року. Тож напишіть те, що самі хотіли б подивитися.
- Пишіть завжди в один і той самий час. Створіть власні ритуали: прогуляйтеся, приготуйте каву особливим чином...
- Усі кращі сценаристи, яких я знаю, керувалися цікавістю. Вони слідували за нею доти, доки не знаходили історію, яку хотіли розповісти.
- Бігуни кажуть: «Плануй свій біг і пробігай свій план». В авторів те ж саме - і щодо кількості слів, і кількості сторінок, і часу, проведеного за робочим столом.
- Завзятість - найкращий друг автора. Тренуйтеся, наче для марафону. Щодня, попри біль, робіть крок вперед.
- Перфекціонізм дійсно корисний на фінальних етапах творчої роботи. Але на стадії драфту він вбиває натхнення.
- У багатьох з нас є певні звички, які збивають нас з курсу. З'ясуйте, що саме заважає вам, і позбудьтеся цього.
- Якщо вас образить чиясь реакція на вашу роботу, використовуйте цю реакцію в якості палива. Так роблять усі письменники.
- Наступного разу, коли хтось сміятиметься над вашими мріями, згадайте, що сценарій Пола Гаґґіса «Зіткнення» відкидали п'ять років поспіль.
- Коли говорять про голос автора, мають на увазі його конкретну точку зору. Тому вам потрібно чітко вирішити, що ви думаєте про ваших персонажів і ситуацію, в якій вони знаходяться.
- Отримавши правки і почавши переписувати сценарій, пам'ятайте, що критика роботи - це не критика вас особисто.
- Що ви зараз читаєте? Які фільми дивитеся? Яку музику слухаєте? Я сподіваюся, що вам на думку спала купа різних речей. Митці завжди перебувають у пошуках матеріалу.
- Чим більш амбіційною є творча ідея, тим швидше з`являється невпевненість. Зрозумійте, що це просто страх, і продовжуйте писати.
- Митці, пам'ятайте: навіть експерти можуть помилятися. Вчіться у критиків, але не вірте їм сліпо.
- Приділіть п'ять хвилин щодня на те, щоб записати своє життя. Нічого особливого. Опишіть, що сталося, свої почуття з цього приводу, свої мрії.
- Що ж важливіше: натхнення чи дисципліна? Чесно кажучи, вам потрібно і те, й інше.
Коментарі
Щоб залишити коментар, необхідно