Історія однієї обкладинки: Іва Михайлян про «Світ у вулкані» Ольги Максимчук
15.02.2021
Роздивитися магію у звичайному житті не всім під силу. Дитячі художники — ті особливі люди, які помічають дивовижі, і вміють «перекладати» сюжети з життя і книжок на візуальну мову образів. Днями вийшла друком перша частина казкової дилогії Ольги Максимчук «Світ у вулкані. Срібний і червоний», яку ілюструвала Іва Михайлян.
Художниця вміло відтворила чарівний простір, описаний у книжці. Захоплива розповідь про двох близнюків, що раптово потрапили у світ, де триває боротьба Добра і Зла, доповнена влучними деталями, і на читачів, так само як на головних героїв, чекає особлива мандрівка у жерло вулкану. Ми поспілкувалися з ілюстраторкою про роботу над книгами та зокрема дилогією «Світ у вулкані».
Іва Михайлян — художниця-ілюстраторка, створює візуальні серії, оформлює книжки із використанням традиційних матеріалів та комп’ютерної графіки. Розробляла ілюстрації до казок і наукових книжок. Обожнює містичні і магічні історії. Живе і працює у Києві.
Свою найпершу обкладинку я створила в 2015 році одразу після закінчення університету до історії про непосидючого Петрика, що рахував слоненят. Книжка виходила у серійному оформлені, тож мої ілюстрації мали «вписатися», це був цікавий перший досвід. У результаті зробила ще декілька обкладинок для тієї ж видавничої серії.
До роботи над книжкою підходжу послідовно. Спочатку читаю текст і в процесі читання відмічаю ті моменти, які так і просяться на ілюстрації, чи ті, що є ключовими у сюжетному та емоційному планах. Потім, з усіх відмічених епізодів, відбираю необхідну кількість і роблю до них маленькі ескізи композиції, таку собі розкадровку. Для ілюстратора зручно, коли у книжці, як це і було зі «Світом у вулкані», є багато моментів, котрі цікаво малювати. Тоді, якщо якийсь обраний епізод «не працює» чи випадає у композиційному плані, можна обрати інший. Коли остаточно визначаюся з ідеями, то надсилаю підготовлену розкадровку у видавництво для затвердження. Після цього починаю малювати, збирати інформацію, референси.
У книжці «Світ у вулкані» зупинилася на 16 ілюстраціях різного формату: розвороти, сторінкові і заставки. Зручно та цікаво, коли можна не прив’язуватися до одного формату, бо деякі епізоди краще передати у розвороті, а деякі – у заставці.
Обкладинку я намагаюсь придумати на етапі роботи з розкадровкою чи вже після роботи над внутрішніми ілюстраціями, коли вибудувався візуальний стиль книжки та для себе стає повністю зрозуміло, на чому треба зробити основний акцент. У дилогії «Світ у вулкані» було завдання візуально натякнути на два різні казкові простори. Тому під нічним небом об’єдналися Зелений та Червоний світи.
Діти на великому білому вороні — це одні з головних персонажів книжки, Марко і Сонька Бруми. А на звороті обкладинки є ще Агава на Іскрі. Щодо їхньої зовнішності, то реальних прототипів немає, це збірний образ на основі літературного опису та їхніх характерів. Авторка Ольга Максимчук візуальна в описаннях, навіть якщо це лише натяк, якийсь характерний елемент, його можна взяти за основу. Вони близнюки, але дуже різні за характером. Я хотіла передати, що в них є щось спільне і водночас протилежне. Так народився задум зробити силуети їхніх зачісок у формі протилежно перевернутих трикутників.
Мені не доводилося працювати над оформленням дорослих видань, хіба що за часів студентства я малювала сюжети до детективів та містичних історій. Але здається, що там широке поле для експериментів, у візуальному плані художник може собі дозволити більше.
І хоча я обожнюю працювати з дитячою літературою, з усією її казковістю та яскравими персонажами, але б із радістю оформила якусь класичну чи містичну історію. Проєкт мрії — це оформлення містичних історій Едґара Алана По та моторошних фольклорних казок.
Коментарі
Щоб залишити коментар, необхідно