Stary Lev Logo
На жаль, нічого не вдалось знайти за вашим запитом.
wishlist
Stary Lev Logo
На жаль, нічого не вдалось знайти за вашим запитом.

Синьоок Тетяна
Коли актор стає письменником
Random
Два роки тому на YouTube з’явилося відео: у нью-йоркському Центральному парку щойно одружені молодята роблять фотосесію, аж раптом у кадр втручається чолов’яга, який замість того, щоб продовжити свою пробіжку, цілує руку нареченій і каже нареченому, що той справжній щасливець! Чолов’ягу звати Том Генкс, і поки молодята не здатні на жодну іншу реакцію, крім як оторопіла усмішка, актор дістає телефон, робить селфі з подружжям і, побажавши усього найкращого, біжить далі.
 
Такі ж самі в Тома Генкса й оповідання: несподівані самим тільки фактом своєї появи, теплі, якісь добросусідські. І прості.
 
 
Твори, уміщені до збірки «Історії, наклацані на друкарській машинці», різні за тематикою: тут є і фантастичні космічні подорожі, і насущні проблеми – переживання війни, пошук роботи у великому й байдужому місті, розруха в стосунках. Тут і  химерно-кумедні стосунки між спокійним парубком і дівчиною-ураганом, і гіркі проблеми емігрантів. Та головним збірним персонажем збірки є Америка: вона, окрім як  безпосередньо в сюжетах, постає у безлічі деталей – в ароматах хот-догів, у домашньому затишку будиночків на околицях великих міст, у шаленому ритмі життя затребуваних і не дуже затребуваних акторів, у шелесті кросівок під час пробіжки, у сеансах йоги, у клацанні фотоапаратів і, звісно, у перестуках клавіш друкарських машинок – їх Том Генкс, до речі, має цілу колекцію.
 
 
Америка в оповіданнях Тома Генкса трохи ретро. Тобто шалений ритм життя, з яким асоціюємо цю країну, відступає на другий план. Для автора важливе неквапливе фіксування моменту, насолода ним, смакування до найменших подробиць. Образ друкарської машинки як чогось несучасного, але ностальгійно-привабливого, виникає чи не в усіх оповіданнях, а в одному навіть постає головною художньою деталлю: дівчина вибирає для себе машинку і розуміє, що це знаряддя творчості не можна вибирати абияк, треба шукати до свого характеру і світогляду. І виходить мила розповідь про характери друкарських машинок, про їхній темперамент і призначення, а також про творчі можливості їхніх власників.
 
 
Особисто мені найбільше  припало до душі оповідання про хлопчика, який після розлучення батьків лишився з татом, а з мамою проводить тільки окремі вихідні. І ось він їде з нею святкувати свій день народження і знайомиться з новим маминим хлопцем, за сумісництвом пілотом літака. За подарунок хлопчику – політ над містом. В оповіданні багато радості від незвіданих дитячих почуттів і так само багато суму від того, що це лише день народження, один день, день-виняток, а не день-правило. Імовірно, оповідання таке щемке через автобіографізм, адже батьки Тома Генкса теж розлучилися, коли хлопцеві було п’ять років.
 
«Історії, наклацані на друкарській машинці» зайдуть тим, хто хоче читацького затишку і спокою, хто любить читати без поспіху і хто любить, коли автори пишуть без поспіху. Водночас імовірно, що прихильники гострих сюжетів не знайдуть у збірці того короткопрозового адреналіну, яким часто вабить жанр.
 
А ще книжку варто взяти до рук ще й для того, щоб побачити, як актор перетворюється на письменника. Часто ці образи не збігаються, проте Том Генкс лишається добряком як у більшості своїх фільмів, так і в прозовому дебюті.
 

Коментарі

Щоб залишити коментар, необхідно

imageimage