Stary Lev Logo
На жаль, нічого не вдалось знайти за вашим запитом.
wishlist
Stary Lev Logo
На жаль, нічого не вдалось знайти за вашим запитом.

Старий Лев
Діти віддають перевагу книгам, які пояснюють, чому і як все відбувається, – вчені
Random
Батьки завжди замислюються, які книги обирати, щоби дітям вони були цікавими і корисними. Тепер знаємо відповідь! Результати нещодавнього дослідження свідчать, що юні читаки віддають перевагу книжками, що пояснюють різні процеси та явища і розкривають причинно-наслідкові зв’язки.
 
Діти постійно цікавляться навколишнім світом і часто запитують, як відбуваються різні речі. Чому небо блакитне, а трава – зелена? Як утворюється райдуга і чому падає дощ? Мамусі, татусі, бабусі та дідусі мабуть не раз чули від маленьких «чомучок» не одне таке запитання. Тож не дивно, що і в книжках діти шукають історій, які відкриють і просто пояснять їм щось нове про світ, в якому вони живуть.
 
Раніше дослідники усвідомлювали зацікавленість дітей у причинно-наслідковій інформації, але вони не знали, чи впливає це на вподобання дітей під час різних процесів. Тож вирішили дослідити це в контексті читання. «Ми хотіли дізнатися, як інтерес дітей до причинно-наслідкової інформації може вплинути на повсякденні дії з маленькими дітьми, наприклад, спільне читання книг», – пояснює Марґарет Шавлік з Університету Вандербільта, штат Теннессі. Разом із вченою дослідження також провели Джессі Рей Бауер та Емі Е. Бут із Техаського університету в Остіні. Думка вчених підтвердилася, а результати опублікували у журналі «Frontiers in Psychology».
 
У дослідженні брали участь 48 дітей віком 3-4 років з Остіна, Техас. Дорослі волонтери читали дітям дві різні книги, а потім розпитували дітей про їхні уподобання. «Ми читаємо дітям дві історії: одну, багату причинно-наслідковою інформацією, а саме книжку про те, чому тварини поводяться та виглядають так, як вони це роблять; інша, в якій було мало причинно-наслідкових зав’язків, просто описувала особливості та поведінку тварин», – розповіла Шавлік.
 
Діти виявились однаково зацікавленими, слухаючи уривки із кожної з книг. Однак, коли їх запитували, яка книга їм сподобалася більше, вони зазвичай вибирали першу історію. «Ми вважаємо, що цей результат може бути пов'язаний із природним бажанням дітей дізнатися про те, як «працює» світ», – пояснює Шавлік.
 
Це може допомогти батькам та вчителям вибрати найбільш вдалі книги для дітей, щоби підвищити у них інтерес до читання. А відтак сприяти розвитку грамотності, мовлення та інших навичок, які ми отримуємо від час читання, з раннього дитинства.

Коментарі

Щоб залишити коментар, необхідно

imageimage