Stary Lev Logo
На жаль, нічого не вдалось знайти за вашим запитом.
wishlist
Stary Lev Logo
На жаль, нічого не вдалось знайти за вашим запитом.

Підлітковий ТОП: 5 книжок для читання у листопаді
Міра Київська, Букмоль
 
But in reading great literature I become a thousand men and yet remain myself. Like the night sky in the Greek poem, I see with a myriad eyes, but it is still I who see. Here, as in worship, in love, in moral action, and in knowing, I transcend myself; and am never more myself than when I do.
Clive Staples Lewis
Укладачі шкільних програм із літератури часто сперечаються стосовно того, навіщо вона, художня література, взагалі потрібна дітям і підліткам. Одні маніпулюють поняттями естетики й прекрасного, інші наполягають на тому, що книжки мають виховувати, вчити та сіяти розумне, добре й вічне, тимчасом діти й підлітки у різних куточках світу продовжують читати ті тексти, які їм подобаються. І їм байдуже, які функції припишуть літературі експерти, адже їхні читацькі пошуки та знахідки будуть завжди й щоразу різними. Такими ж різними, як і книжки листопадової добірки «Підлітковий топ», з яких тінейджери та тінейджерки зможуть обрати ті, що принесуть їм задоволення, насолоду, користь, пораду чи будь-які інші потрібні їм «дрібнички» та досвіди.
 
Підлітковий ТОП: 5 книжок для читання у листопаді, підліткова література, що читати підліткам, книжки про тінейджерів, проблеми підліткіВ, майже дорослі, перехідний вік, проблеми у школі, перше кохання, суїцид, самогубства, Анна Франк, щоденники, підліткова література, найкращі книжки для підлітків, тринадцять причин чому, ашер
 
Тринадцять причин чому, Джей Ашер
14+
Джей Ашер Тринадцять причин чому / [переклад з англ. М. Торяника]. — КМ-Букс, 2016.
 
Ніхто не любить вислуховувати повчання. Ніхто не любить вислуховувати звинувачення. Ніхто не любить вислуховувати людей, які вказують на твої помилки і показують руйнівні наслідки твоїх вчинків. Але так само ніхто не наважиться не вислухати останній монолог дівчини, яка вкоротила собі віку…
 
Перше, що робить роман Джея Ашера «Тринадцять причин чому» особливим, оригінальна форма оповіді: майже уся книга — це внутрішній діалог Клея із собою та з голосом на касетах. Голосом, що колись належав його однокласниці Ханні Бейкер. Тиждень тому Ханна померла, наковтавшись пігулок. Та перед тим вона записала касети, на яких розповіла про винних у її смерті. І, хоча Ханна вже померла, «винуватці» повинні вислухати усе, що вона хотіла їм сказати.
 
Певною мірою, роман Ашера — це своєрідний виклик для читача, що передбачає копирсання у власній історії, пошуки своїх маленьких і великих провин та грішків. Це зіткнення з неоднозначністю та неминучістю — героїня померла й ніхто не зможе її врятувати. Це доволі важка розмова про незмінно жорстокий світ підлітків: про булінг, домагання (harassment), відповідальність, зради та лицемірство.
Поза тим, «Тринадцять причин чому» — це роман, який хочеться прочитати. І не лише через цікавий сюжет, інтригу та психологізм, але й через бажання побачити власне відображення навіть у такому бруднуватому дзеркалі.
 
Загадковий нічний інцидент із собакою, Марк Геддон
14+
Марк Геддон Загадковий нічний інцидент із собакою / [переклад з англ. Анастасії Рогози]. – Харків: КСД, 2016.
 
Одна з причин нашої любові до художньої літератури полягає в унікальному вмінні зливатися з героями та героїнями, які бодай чимось на нас схожі. Ми бачимо у них своє віддзеркалення, тому й справді засмучуємося, коли вони зазнають поразки, радіємо, коли вони «живуть довго й щасливо», щиро співпереживаємо та співчуваємо їм… Але не завжди. Часом, герої книжок настільки інакше бачать і відчувають цей світ, що читачам доводиться докласти зусиль, щоби нарешті відчути з ними зв’язок. Як от із п’ятнадцятирічним Крістофером — головним героєм та оповідачем у романі Марка Геддона «Загадковий нічний інцидент із собакою». Героєм, який змушує читача відчувати увесь спектр емоцій, переживати справжні драми та трагедії не разом із собою, а замість себе.
 
Справа в тому, що в Крістофера синдром Аспергера. Так, у нього чудова пам’ять, він добре знається на математиці, помічає усі дрібнички й розуміє складні закони логіки та найзаплутаніші фізичні формули… Та він зовсім не розуміє людей, не розрізняє емоції й просто ненавидить, коли його торкаються. Він ніколи не пішов би далі, ніж крамниця в кінці його вулиці, але розпочавши розслідування вбивства сусідського пуделя, він наважиться на мандрівку, що переверне життя самого Крістофера, його батьків і, можливо, читачів його дивного детективу.
 
Сховище. Щоденник у листах, Анна Франк
13+
Анна Франк Сховище. Щоденник у листах / [переклад з нім. Михайла Тупайла]. — Харків: Віват, 2016.
 
Я постійно шукаю способу стати такою, якою мені хочеться бути і якою я могла стати… якби на землі, крім мене, не жили ще й інші люди.
Читати «Щоденник» Анни Франк неймовірно важко і надзвичайно легко водночас. З одного боку, це один з найпотужніших текстів, які залишила нам Друга світова війна. Це жахлива історія Голокосту, написана єврейською дівчиною, яка разом зі своєю мамою, батьком, старшою сестрою та ще чотирма євреями переховуються від нацистів на горищі занедбаного будинку в окупованому Амстердамі. Історія, що лякає своєю справжністю та фіналом, який знають усі, хоч він і залишається за лаштунками самої оповіді.
 
Проте, з іншого боку, «Щоденник» Анни Франк — це ніким не вигаданий і не сконструйований голос реальної дівчини-підлітка. Її відверта сповідь про кохання і дружбу, про мрії та страхи, про біль та неспокій, про стосунки з рідними та самою собою. Це прониклива, хвилююча та відверта історія її дорослішання, яка навряд залишить бодай когось байдужим.
 
Задзеркалля, Оксана Лущевська
12+
Оксана Лущевська Задзеркалля. —  Київ: Видавництво Старого Лева, 2016.
 
 
У казках, щоби змінити себе та своє життя, герої завжди повинні робити одне й те саме: долати надважкі випробування долі, не піддаватися спокусам, не потрапляти у пастки ворогів, боротися з лиходіями та перемагати драконів. У реальному житті зміни з різними людьми відбувають по-різному. Комусь доводиться ризикувати власним життям, а комусь достатньо просто вирватися зі звичного середовища й гарненько про усе подумати. Саме так і зробила Саша, героїня повісті Оксани Лущевської «Задзеркалля». Не за власним бажанням Сашка опинилася в лікарні. Зазвичай, люди не люблять лежати у лікарнях. Але тут у Сашки є Ростя – її перше справжнє кохання, є час, щоб обміркувати усе, що з нею сталося, і… Гаразд, без випробувань тут також не обійдеться, адже на сусідньому ліжку Сашиної палаті опиняється Діна — дівчина, яка спробувала скоїти самогубство. Чому? Намагаючись зрозуміти відповідь на це запитання, Саша, а разом з нею й читачі книжки, матимуть змогу краще зрозуміти себе та інших, навчитися емпатії та трошечки подорослішати у найстереотипнішому розумінні цього слова.
 
Маргаритко, моя квітко, Крістіне Нестлінґер
12+
Крістіне Нестлінґер Маргаритко, моя квітко / [переклад з нім. Ольги Сидор]. – Львів: Урбіно, 2012.
 
Трилогія «Маргаритко, моя квітко» — це чудова можливість зазирнути у світ дівчини-тінейджерки й навчитися разом з нею долати труднощі майже-дорослого життя, переживати різноманітні виклики долі без шкоди для (психологічного) здоров’я, боротися з комплексами та приймати себе такою, якою ти є.
 
Це легка й дотепна історія про таку собі правильну дитину з правильної родини, у якій ніби між іншим піднімаються доволі дражливі та серйозні теми. Приховуючи повчальний тон за жартами, інтригами та несподіваними поворотами сюжету, Крістіне Нестлінґер говорить із читачами і про секс та його потенційні наслідки, і про тіло, що повсякчас змінюється геть не так, як того бажає власниця (або ж суспільство), і про стосунки з батьками, і про любовні трикутники, і про купу інших речей, які так часто трапляються у житті звичайних підлітків.
 

Коментарі

Щоб залишити коментар, необхідно

imageimage